Avatar billede ulich512 Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:08 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

køb af RAM

hej nørder:-)
nu sidder jeg her og vil gerne købe mere RAM(256 mb sdram pc133) men da jeg så kigger mig omkring på www.edbpriser.dk så finder jeg kun 2 produkter som har 1st parts RAM.. men er er nogen kvalitets forskel på 1st parts og 3 parts?
er det sikkert nok at købe 3 parts, da jeg tænker på at få et eller andet der ikke virker fordi de gidder jeg ikke:(....

ulrich512
Avatar billede hartless Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:18 #1
Nej der er nogen forskæld, kun pladsen i dine Ram-Banker :)
Er jo altid rart at have en bank i overskud
Avatar billede peilman Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:19 #2
3 part behøver ikke at være dårligere, køb f.eks. kingston (3 part). Men køb et anderkendt mærke.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:47 #3
Så længe du holder dig fra Noname RAM burde der ikke være problemer. Det har IKKE noget at gøre med plads. Når det ikke er 1. part RAM betyder det at nogle af delene er produceret af andre firmaer.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:48 #4
Avatar billede peilman Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:54 #5
citat fra http://www.edbpriser.dk:

Parts
Dette fortæller noget om, hvordan RAM’en er produceret:

1. parts: samme firma har lavet hele RAM blokken. Det er dette firmas logo der er påtrykt.

2. parts: to firmaer har lavet RAM’en og en af disse har samlet RAM klodsen.

3. parts: RAM klodsen er lavet af to forskellige firmaer, og samlet af et tredje firma.

Der kan dog også findes 2. parts RAM som er originale RAM, lavet og samlet af en enkelt producent, men som er påtrykt et andet logo end denne producents. Derfor kan de ikke sælges som 1. parts, men kvaliteten vil være den samme som ved 1. parts RAM. Generelt er 1. parts RAM de mest originale, men der kan altså også være 2. og 3. parts RAM der er i ligeså god (eller bedre) kvalitet end 1. parts RAM. Derfor skal parts-klassificeringen ikke opfattes som en kvalitetsinddeling af RAM, men blot en betegnelse for hvilke komponenter der anvendes, og hvordan RAM klodserne er produceret.
Avatar billede ulich512 Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:11 #6
jamen i skal da have mange tak.. så tror jeg at jeg snupper en kingston blok:)

tak