Avatar billede kate_k Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med print&tryk!

Hejsa..

Mit problem går på, at jeg har lavet et spisekort i illustrator (10.0)for en kammerat!
Og det VAR meningen at det skulle trykkes..
Efter at jeg har afleveret det på en cd til min kammerat, ville han prøve at printe der FØR det skulle trykkes..
-Og her opstår problemet..
Når han hjemme åbner spisekortet får han følgene fejl:

"the following error has occurred while trying to read the Post Script File; undefined in internal dict".

Jeg er absolut ikke hjemme i Illustrator, og aner ikke hvad fejlen betyder, eller hvordan jeg skal løse problemet???

Er der nogen som kan og vil hjælpe??
Avatar billede m-lab Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:29 #1
Prøv at gemme som PDF i Illustrator.., husk at embedde fonte.., eller at konvertere tekst til kurver.
Avatar billede kate_k Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:44 #2
Okay, det prøver jeg gerne, men hvad betyder fejlen, og hvad skulle det hjælpe at gemmed det som PDF???
-Og jeg skulle gerne aflevere det som EPS!!
Avatar billede m-lab Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:48 #3
dict kunne tyde på noget med en intern ordbog.., men jeg er ikke sikker på det. Det er givetvis bare en fejlinstallation på din vens maskine.

PDF er et filformat der mere og mere bruges tl levering til trykkerier. Dvs. du undgår at skulle bruge illustrator til at printe fra.., og efter alt at dømme vil både vennen og trykkeriet kunne få det ud af de de skal.

PDF er postscript - lissom eps.., så trykkeriet skal ku' bruge den. Ellers send dem eps'en fra illustrator også. det er jo ikke sikkert den giver fejl hos dem.
Avatar billede kate_k Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:58 #4
Har også prøvet at åbne dokumentet på en anden maskine.. Får samme fejl!!!
Avatar billede m-lab Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:03 #5
Yo.., men prøv PDF'en
Avatar billede kate_k Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:05 #6
Okay.. PDF'en ligener noget der er løgn..
Avatar billede kate_k Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:06 #7
Det var ikke lige meningen det skulle se sådan ud:-(
Avatar billede m-lab Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:06 #8
ssmid den på en mail.., balle@com-an.dk
Avatar billede m-lab Nybegynder
30. oktober 2002 - 00:16 #9
Har kigget den
Jeg kan sgatens åbne illustratorfilen.., omend der er et par skrifter jeg ikke har. Mon så ikke også trykkeriet kan.

Det jeg mente du skulle sende var iøvrigt PDF'en.., for at se hvad der ku'  være gået galt.
Avatar billede kate_k Nybegynder
30. oktober 2002 - 00:28 #10
Ups.. Okay.. Men den fejl, hvad skyldes den så, tror du??
Avatar billede kate_k Nybegynder
30. oktober 2002 - 00:31 #11
-Men er i øvrigt glad for at du kunne åbne den!!
Avatar billede m-lab Nybegynder
30. oktober 2002 - 00:33 #12
Det skyldes næsten sikkert en forskel i installationen af ilustrator på de maskiner der nu har "set" jobbet.
Avatar billede kate_k Nybegynder
05. november 2002 - 21:22 #13
Trykken havde intet problem med at åbne  filen..
Men tak for din hjælp og tid..