Avatar billede klejner Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HTML i HTML

Kan det passe at der slet ikke findes nogen måde at inkludere en anden html-fil på i et html-dokument.

Grunden til mit spørgsmål er at siden ikke skal være så lang tid om at læse ind, fordi det samme skal læses ind igen og igen (en menu fx).
Ramme(frame)-løsningen er ikke acceptabel og det ville være pjattet at putte en hel htmlfil ind i en document.write(); med javascript.
Avatar billede runeevers Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:51 #1
Du kan bare bruge SSI så.
Avatar billede mjl Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:52 #2
Hvis du havde adgang til PHP ville det blive sjovt...du kan ikke inkludere HTML i HTML
Avatar billede runeevers Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:52 #3
Avatar billede runeevers Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:53 #4
Ved godt det ikke er ren html, men det er nok det nærmeste du kommer det.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 18:53 #5
Iøvrigt gør det vel ingen forskel om du inkluderer med PHP, ASP eller SSI eller laver det som ren HTML hver gang.

Mængden af data der skal sendes til klienten vil jo ikke falde af den grund.
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2002 - 18:59 #6
Du kan jo også blot inkludere en js fil:

<script type="text/javascript" src="/time.js"></script>
Avatar billede runeevers Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:06 #7
sukos > "..og det ville være pjattet at putte en hel htmlfil ind i en document.write(); med javascript.."

:o)
Avatar billede klejner Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:18 #8
Jeg har adgang til PHP så det er slet ikke noget problem.
Det jeg tænker på er at indlæsningshastigheden ville blive hurtigere, hvis en eller flere dele af dokumentet allerede lå på brugerens harddisk, så det samme ikke skulle sendes igen.
Jeg havde egentlig forestillet mig noget a'la

<LINK src="fil.htm" type="text/html">

...men det mener jeg ikke kan lade sig gøre da det kun må være i <head>
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 19:22 #9
Det vil tage nøjagtig samme tid med PHP som med alm. HTML.

PHP ville måske endda tager nogle milisekunder længere :)

Men du kan da lave det for din egen skyld, da et konsistent design er langt lettere at opnå og administrere med include.
Avatar billede klejner Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:35 #10
Det ville da gå hurtigere, hvis noget af dokumentet lå på klient-computeren i forvejen, så det ikke skal downloades igen...
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 20:05 #11
Ja, men det gør det ikke med en include.

Det er muligt at de fleste browsere cacher indholdet, men det vil de også gøre med PHP.

Så forskellen er den samme, og du vil ikke opnå nogen hastighedsforbedring med nogen form for include (af dem der her er nævnt)