Avatar billede epo Nybegynder
22. juli 1999 - 22:26 Der er 12 kommentarer

Visning af "remote"-site

Hej,
er det muligt at vise en side der ikke ligger hosted hos den server ASP-scriptet køres fra.

Altså, hvis vi siger at scriptet hedder: www.jubii.dk/script.asp så skal den, når man går ind på www.jubii.dk/script.asp, vise fx www.opasia.dk/index.htm.

På forhånd tak for svaret!
Avatar billede asp Nybegynder
22. juli 1999 - 22:33 #1
Hvis jeg forstår dig korrekt kan følgende artikel viser hvordan du kan gøre dette.

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/071199-1.shtml

Mvh.

Dennis Knappe
info@ActiveServerPages.DK
http://www.ActiveServerPages.DK
Avatar billede rwh Nybegynder
23. juli 1999 - 00:31 #2
Det kræver bare at man har adgang til at registrere .dll via regsrv på serveren, hvilket mig bekendt sjældent er muligt hvis man ligger på webhotel.

Findes der mon en anden løsning? Jeg er selv meget interesseret i dette.

Rasmus
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. juli 1999 - 01:33 #3
Det fleste webhotel kan overtales til at installere det (netsite.dk gør det uden at skulle overtales)
Avatar billede epo Nybegynder
23. juli 1999 - 02:01 #4
Arh det var da utroligt - tænk at man ikke engang kan bruge noget såsom "get" eller noget andet ... der MÅ da være en mulighed...

Jeg kan heller ikke installere komponenter på min server, så asp's svar bliver hermed afvist ...

Håber der dukker noget bedre op!
Avatar billede asp Nybegynder
23. juli 1999 - 09:09 #5
Du kan IKKE gøre det uden et komponent!
Avatar billede sone Nybegynder
23. juli 1999 - 09:35 #6
Komponenten kunne hedde AspHTTP, og kan hentes på http://www.serverobjects.com/products.htm
Avatar billede asp Nybegynder
23. juli 1999 - 09:42 #7
Eller ASPTear ( som er gratis ), kan findes på adressen:

http://www.activeserverpages.dk/komponenter/default.asp?mode=komponent&id=42

Dennis Knappe
info@ActiveServerPages.DK
http://www.ActiveServerPages.DK
Avatar billede sone Nybegynder
23. juli 1999 - 09:47 #8
Jeg kendte ikke ASPTear - tak Dennis.

Peter
Avatar billede epo Nybegynder
25. juli 1999 - 01:06 #9
Som jeg sagde tidligere - ingen komponenter.

Men hvad skal man egentlig med ASP når man har CGI/PERL? Tsk tsk, det er jo sørgeligt at man så let som ingenting, vel at mærke UDEN komponenter, kan lave lige hvad jeg havde brug for.

Jeg bliver mere og mere overbevist om at ASP blot er noget (undskyld sproget) opreklameret rådent lort!

- Anders
Avatar billede epo Nybegynder
25. juli 1999 - 01:08 #10
ADMIN - Vil De venligst fjerne dette spørgsmål, da jeg ikke giver pointene til nogen, eftersom jeg ikke fik noget brugbart svar!

Tak
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
25. juli 1999 - 01:15 #11
Hvorfor ikke bruge komponenter, det er der da ingen grund til ikke at gøre?
Avatar billede ulrik Nybegynder
25. juli 1999 - 19:12 #12
øhhh..... kan du ikke bare bruge!!

<frameset rows="100%,*">
<frame src="www.opasia.dk/index.htm" name="">
</frameset>