Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:27 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Hejsa

Kan i ikke lige hjælpe mig.

Jeg har lidt problemer med min strømforsyning.

Det er en Aopen 300 W.
På den sidder der følgende:

2 x 40 GB Diske
1 x 20 GB disk
1 x CDROM
1 x Brænder
Asus Board
1 x Internt 56K Modem (Der må grines)
1 x 10/100 Netkort
1 x Lydkort
1 x Gforce 2
4 x 80 mm
1 x 40 mm

Min Pc hænger sig selv når den skal lukkes ned. Selv om den lige er blevet reinstal.

Kan det ikke være fordi min strømforsyning er for lille?
Avatar billede soenderm Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:29 #1
Hvad cpu og windows?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:30 #2
PIII 1000 og XP
Avatar billede guardiantroll Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:40 #3
Hvor meget RAM sidder der i din maskine?!?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:41 #4
undskyld - 512 MD SD PC133
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:04 #5
nej, det er ikke din strømforsyning der er noget galt med, snarere at du måske har glemt at enable ATM eller APIC eller begge dele i bios.

hvordan har du iøvrigt fået 3 HDD og 2 CD til at sidde på kontrolleren?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:48 #6
Fuck - jeg har også en Promise Controller
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:51 #7
ok, det forklarer jo sagen!
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:52 #8
Nu spørger jeg dumt igen - hvad gør ATM eller APIC??
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:00 #9
atm, der skulle stå APM, sorry.
APM betyder Automatic Power Management og APIC er også forkert, der skulle stå ACPI.
Hvis du har enablet ACPI under installationen bevirker det at du kan lukke computeren ned med den knap du starter computeren med, den lukke dog ikke helt ned, men står med en standby spænding som gør at du kan starte computeren med en tast eller et klik med musen. Den vil også kunne starte hvis man har enablet WOL(Wake On Lan) eller WOM (Wake On Modem).
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:13 #10
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:15 #11
http://svein.dk/WindowsXP/Tips/problemer_med_nedlukning_af_maskine.asp

ACPI betyder ACPI Advanced Configuration and Power Interface
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:19 #12
Jeg kan godt slukke på knappen - det er når jeg vælger start - luk computer - Luk computer. den fryer ikke, men jeg kan ikke bruge *.exe filer eller andre filer...
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:20 #13
Jeg havde tænkt på at købe en Q-TEC(Starnet) VIP Golden 450W PSU
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:48 #14
din 300 Watts PSU er da stor nok til de enheder du har, jeg har selv brugt en Aopen med 250 Watt i 6 år uden problemer til trods for at jeg havde lige så mange enheder som du har.

har du prøvet en Repair på WinXP?
har den hele tiden haft den fejl med ikke at kunne lukke via Start>Luk ned?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:57 #15
Nej fejlen har ikkevært der hele tiden.

Jeg havde på et tidspunkt en p3 733, der havde den også denne fejl. Så fik jeg en p3 1000 og så virkede det igen. Men her i går aften satte jeg de sidste 2 80 mm blæser i, og så fik jeg problemet igen.

Jeg havde en gang en anden forn for blæser, som fyldte en PCI clot, men uden at fysisk at være i slotten. Den brugte 12 V. Når den sad i, var det ikke altid at min controller kunne finde mine diske. da jeg så tog den blæser ud igen, fandt min controller mine diske uden problemer.

Jeg har ikke kørt en repiar, da den er en helt ny installation.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:02 #16
du skal være opmærksom på at man ikke uden viede kan skifte hardwaren under WinXP, så udskifter du en processor er du nødt til at enten installere WinXP igen eller udføre en Repair.
Eneste undtagelse mht. hardwaren er ram, det går fint at skifte ram ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:02 #17
viede=videre even
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:33 #18
JA - Ok - men problemet var der også før da jeg kørte 733'eren - men jeg prøver med en rapir.
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
31. oktober 2002 - 09:42 #19
skriv lige så du kan få dine po..
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:05 #20
fik du købt en ny PSU?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:20 #21
yep - den er alf for fed
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:26 #22
og det hjalp på dit problem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:26 #23
takker for pointene..
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:34 #24
YEP - du må ikke spørge hvorfår - men det virker
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:40 #25
herligt at det virker som det skal, tillykke med det ;o)