Avatar billede macro Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:58 Der er 9 kommentarer

Rullemenu

På min hjemmeside vil jeg gerne lave en rullemenu/rullegardinsmenu svarende til den type menu, der er øverst på siden her på ekspertens hjemmeside; dvs. den rulle menu, der fremkommer, når man placerer musen over hovedmenuerne Konto og Kategorioversigt.
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 00:02 #1
du skal ind på www.dhtmlcentral.com under projets, coolemenu
der ligger den
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 00:03 #2
Avatar billede macro Nybegynder
29. oktober 2002 - 00:37 #3
Eftersom spørgsmålet er i kategorien svær, forventer jeg lidt mere forklaring end blot en henvisning til et link! Så fremt du kan komme en kort forklaring til, hvordan jeg får script'et implementeret i Dreamweaver samt en kort underbyggende forklaring til, hvordan jeg indsætter en menu, er pointene dine (det er såmen også fint, hvis du kan henvise til en tutorial, hvor der står, hvordan man gør!)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 00:42 #4
copy/paste - hvis du ikke prøver dig frem bliver det aldrig nemmere.
Men jeg mener at der er en venlig gut der har nedskrevet en coolmenu i en extention - prøver lige at finde den.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 00:46 #5
Nope - det var en slidemenu - ikke helt det du beder om.

Men men - hvorfor laver du ikke din egen dropdown menu?

Du laver blot et par layers, skjuler dem og bruger dreamweaver's show/hide layers til at vise skjule dem med.

Når du har lavet det skal jeg hjælpe dig med at centrere det til sidst hvis det er det.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 01:28 #6
Well - så lavede jeg et eks. alligevel:
http://peterelkjaer.dk/exp/dropdown.html

Hiv det ind i dreamweaver ( husk "_spacer.gif" ), så kan du se hvordan jeg gør.
Avatar billede macro Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:56 #7
Tak for dit svar og eksempel. Det var for så vidt meget anvendeligt! Desværre fik jeg ikke brug for dit forslag, eftersom dine råd gjorde, at jeg fandt frem til en funktion, der kreerer pop-up menuer vha. beaviour styring. Alt iat er problemet altså løst, selvom det ikke var dit forslag, jeg brugte - men du har nu alligevel gjordt dig fortjent til pointene :o)
Avatar billede macro Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:58 #8
Det ser vist ud til, at du skal besvare spørgsmålet igen, for at jeg kan afgive point .... gør det, og pointene er dine :o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:48 #9
allright