Avatar billede araf Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Efterkrav/postopkrævning

Hejsa

Hvis jeg skal sende en pakke til en person. Skal man være et firma for at sende pr. efterkrav, eller kan alle gøre det?

Hvad koster det at sende en pakke pr. efterkrav (altså for modtageren)?

God aften til alle....

Araf
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. oktober 2002 - 22:54 #1
Nej, du skal bare sige henne på posthuset at det skal være per efterkrav og hvad beløbet skal være på
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:55 #2
sakset fra www.postdanmark.dk

Postopkrævning i Danmark

Ved brug af postopkrævnings-indbetalingskort, skal modtageren betale et gebyr på 8 kr. Benyttes postopkrævnings-postanvisning, skal modtageren betale et gebyr på 25 kr. For at få opkrævningsbeløb indsat på en konto i BG Bank skal der benyttes særlige postopkrævnings-indbetalingskort påtrykt afsenderens kontonummer og kontobetegnelse.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:55 #3
Alle kan sende pr. efterkrav.

læs om postopgrævning her:

http://www.post.dk/posthuset/postopkraevning/postopkraevning_start.htm
Avatar billede araf Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:56 #4
Altså hvis jeg sender en pakke til en værdi af f.eks. 100 kr. så siger jeg det, men hvad skal modtageren så betale, ud over de 100 kr. for indholdet af pakken. Er der ikke et gebyr til Post Danmark?
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 22:56 #5
Nope.. alle kan sende med en postopkrævning :)

Sådan plejer jeg altid at gøre.. så går der en lille uges tid og så får man sådan en lille seddel fra Post Danmark, som man så kan gå ned på posthuset med og så får du dine penge udbetalt... smart :))
Avatar billede araf Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:00 #6
Hvad er forskellen så på "postopkrævnings-indbetalingskort" og "postopkrævnings-postanvisning"??
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 23:02 #7
Jo, der er jo porto og sådan.. men du kan sige til dem på posthuset, at modtageren også skal betale porto og gebyr.. du kan også vælge selv at betale det, så skal modtageren kum betale de 100 kr. :)
Avatar billede araf Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:04 #8
Hvis jeg vælger selv at betale, hvad koster det mig så i alt, ud over portoen på pakken, hvis jeg gerne vil have at modtageren KUN skal betale de 100,. kr.?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:17 #9
takker for point :-)