Avatar billede kegud Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning

Jeg har et problem.. jeg skal ha sat PHP rigtigt op, men kan ingen dokumentation eller hjælp finde på dette.
Jeg har lavet et loginsystem, men selvom jeg skriver det rigtige password lader den bare som om det ikke virker. Scriptet virker hvis jeg uploader det til friserverplads.dk.
Jeg har haft samme problem før, men troede bare det var mig som slamkodede.
Hvis I kender nogle gode sider hvor jeg kan finde hjælp til korrekt opsætning af PHP, eller måske vil hjælpe mig, så skriv! (Og helst dokumentation på dansk)
Avatar billede haniball Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:35 #1
hmm det skulle ikke være fordi den server det IKKE virker på har en nyere version af php end den på friserverplads ??
Avatar billede kegud Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:41 #2
det er min egen server.. og den er så opdateret som den kan blive..
Avatar billede haniball Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:50 #3
okey så er det derfor
når du på de nye versioner af php skal hendte dine variabler ind skal du bruge $_GET['brugernavn'] $_POST['brugernavn'] o.s.v. i stedet for på den gamle måde hvor det bare var $brugernavn
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2002 - 06:17 #4
Som en "nødløsning" kunne du ændre
register_globals = Off
til
register_globals = On
i din php.ini

Men det vil være langt bedre/mere sikkert at kode som haniball skriver.

http://dk.php.net/manual/en/configuration.directives.php ( ikke på dansk:) )
Avatar billede haniball Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:42 #5
sukos>> skal da lige høre. Gælder disse regler kun hvis man har register_globals = on ???
Jaa jeg er desvære heller ikke nået ti lat kode det på den måde meeen kendte bare lidt til svaret, da det jo tit er et emne her efterhånden :-))
Avatar billede kegud Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:02 #6
erhm... nu er jeg jo stadig newbie til PHP, kig på det her script fortæl mig hvad der skal ændres så det bliver PHP "rigtigt" i følge det nye..
<?

$rigtigt_kodeord = md5("flaf");
$indtastet_kodeord = md5($indtastet_kodeord);
if($indtastet_kodeord == $rigtigt_kodeord){
echo "<a href=\"SIDENDENSKALLINKETIL.php\">lINKET</a>";
} else {
echo "<b>Passwordet var forkert..</b><br>";
echo "<b>Du har ikke adgang til at se siden</b>";
?>
<form method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
Indtast password:<br><input type="password" name="indtastet_kodeord">
<input type="submit" value="Submit">
</form>
<?
}
?>
Avatar billede kegud Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:03 #7
jeg ved godt scriptet er meget simpelt, og det er meningen..
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2002 - 17:59 #8
jahh, jeg ville gøre så'n:

<?php

if(isset($_POST['indtastet_kodeord'])) {

$rigtigt_kodeord = md5("flaf");
$indtastet_kodeord = md5($_POST['indtastet_kodeord']);
if($indtastet_kodeord == $rigtigt_kodeord){
echo "<a href=\"SIDENDENSKALLINKETIL.php\">lINKET</a>";
} else {
echo "<b>Passwordet var forkert..</b><br>";
echo "<b>Du har ikke adgang til at se siden</b>";
    }
?>
<form method="post" action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Indtast password:<br><input type="password" name="indtastet_kodeord">
<input type="submit" value="Submit">
</form>
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2002 - 18:00 #9
eller så'n:

<?php

if(isset($_POST["password"])) {
    if(md5($_POST['password']) == md5("flaf")){
echo "<a href=\"SIDENDENSKALLINKETIL.php\">lINKET</a>";
    } else {
echo "<b>Passwordet var forkert..</b><br>";
echo "<b>Du har ikke adgang til at se siden</b>";
    }
?>

<form method="post" action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Indtast password:<br><input type="password" name="password">
<input type="submit" value="Submit">
</form>
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2002 - 18:03 #10
haniball (kegud) -> Begynd du bare at lave PHP kode der fungerer med register_globals = Off !!! Man kan kun vinde i længden!
Avatar billede kegud Nybegynder
29. oktober 2002 - 20:59 #11
yes.. det skal I fandeme have tak for.. jeg deler pointene lige op mellem jer (hvis ingen har noget imod det q:), så hvis I lige vil ligge et svar, så deler jeg ud.
Avatar billede sukos Juniormester
31. oktober 2002 - 02:12 #12
:O)