Avatar billede bba Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spejlede diske ??

Er det muligt at lave en for for spejling af en 40Gb disk på en 80Gb disk ??

Komputer konfiguration
Windows XP Pro
Master IDE 80 Gb
Slave IDE 40 Gb

Det er de 40 Gb jeg vil have spejlet realtime for backup, uden brug af HW (Raid controller)

Mvh, BBA
Avatar billede mundsavl Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:59 #1
tjae partion magic?
Avatar billede bba Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:59 #2
Undskyld for stave fejlene "for for" skal naturligt undlades.
Sorry ... BBA
Avatar billede mundsavl Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:03 #3
oki, i PM kan du kopiere en partion over på en anden. eksakt kopi. eller skal du prøve med noget ghost.
Avatar billede bba Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:08 #4
Det skal køre konstant som spejling, således at hvis nedbrud opstår, er der en kopi på den anden disk, altså de 40Gb på de 80Gb.

Kan PM det, eller er det noget der skal køres med intervaller som en backup ??

/BBA
Avatar billede mundsavl Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:09 #5
intervaller.
Avatar billede mundsavl Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:09 #6
hmm. det lyder som RAID... kan ikke se der skulle være nogen vej udenom -hvis du er ude efter at skrive de samme data til 2 diske simultant?
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:17 #7
Brug programmet Ghost, her laver du en nøjagtig spejling af din HD uanset størrelse (du kan self. ikke få en stor HD ned på en lille)
Jeg kører selv med en 80GB hvor jeg har lavet et spejl af alle mine vigtigste data op opsætning på en 45GB, så hvis jeg får nedbrud, skal jeg ikke starte forfra, men fra det punkt hvor alt var installeret og virkede korrekt