Avatar billede cybermike Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

2 Floppy controlere i en pc

Jeg har en tape streamer som lægger beslag på hele floppy kontrolleren.

Jeg vil så prøve at sætte en ekstra kontroller i maskinen, er der nogen der ved noget om det og hvordan det skal gøres.

Maskinen skal køre Linux!
Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 08:33 #1
Først skal du være sikker på at den controller du akter at sætte i computeren, bliver understøttet af Linux. Da de drivere og tools der følger med til en controller kun er lavet til Microsoft Windows.
Avatar billede cybermike Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:00 #2
der er ingen drivere med til kortet ikke engang en mánual.

Men det er et såkaldt add-on kort!
Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:17 #3
Hmmm, så ved jeg ikke hvordan det kommer til at virke...
Avatar billede lowrider Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:29 #4
Man kan kun have en floppy controller i PC.
Det er ikke muligt at bruge diskettedrev og tapestreamer på samme, sorry, men sådan er det bare. :-(

Måske skulle du overveje en SCSI tapestreamer.

Avatar billede cybermike Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:20 #5
lowrider>Jeg har 1 floppy tape streamer som jeg ikke kan skifte ud.
Derudover kan du heller ikke sætte en hd controller mere i pc´eren, vel?
Jo det kan man faktisk godt, linux kan godt finde to ekstra ide kanaler og bruge dem, med både harddiske og cdrom drev.
Så det kan vel også lade sig gøre med floppy.
Avatar billede cybermike Nybegynder
05. december 2000 - 12:38 #6
lukkes