Avatar billede sako Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:09 Der er 5 kommentarer

fade effekt

Er der nogen der har en ide til hvordan man laver den overgang mellem siderne som man har på www.insenic.com - Det med at når man vælger en ny side fader den side man er på ud og den nye fader ind?
Avatar billede mundsavl Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:15 #1
tjae.. har du prøvet med flash`?
Avatar billede brianus Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:18 #2
Det nemmeste er nok at lave en stor hvid kasse, der med en alpha-tween fader fra gennemsigtig over i hvid og derefter over i gennemsigtig på den nye side.

Så skal du bare sørge for at have et actionscript, når kassen er helt hvid, der bestemmer, hvilken side, der skal indlæses nu. Du kan fx have en variabel, der hedder menu. Og når menu=1, så hentes/vises siden til menupunkt 1, når kassen er helt hvid - und so weiter.

/Brian
Avatar billede sako Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:51 #3
Ja - brianus - det må vel være den nemmeste måde at gøre det på . har lige et andet spørgsmål - kan ikke få det til at virke med variablerne:
Hvis jeg har følgende - loader den fint den eksterne swf :
loadMovieNum ("flash/side1.swf",1);

Men kan man ikke definere en variable på en eller anden måde så den loader alt efter hvilken knap man trykker på ? noget i retningen af:

var test = 1;
loadMovieNum (\"flash/side\"+test+\".swf\",1);

men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke ??
Avatar billede sako Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:37 #4
har fået det til at virke - brianus vil du ha nogle point så smid et svar
Avatar billede brianus Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:47 #5
Takker

/Brian