Avatar billede turnpike Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:39 Der er 25 kommentarer

Køb af Bærbar

Hej

Jeg er ude efter en forholdsvis billig bærbar, dvs. i prislejet 4000,-. Den skal primært bruges til tekstbehandling men samtidig også gerne være rimelig mobil/let. Hvilke mærker og modeller anbefales og kan det i det hele taget gå at købe en brugt bærbar?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. oktober 2002 - 17:43 #1
Jeg kan anbefale IBM. Har selv arbejdet med dem i tidligere jobs, de er lette (nogle modeller) og ret så svære at slide op!
Avatar billede egede Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:44 #2
Jeg har selv en gammel P120 IBM Thinkpad, købt for 700 kr. jeg bruger den meget til tekstbehandling, også ovre i skolen da der er kommet lidt mere skrivearbejde på gymnasiet, kan efter min mening anbefales...
Avatar billede turnpike Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:45 #3
jeg vil godt have lidt mere præcis info og nøjagtige angivelser af mærke/model
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 17:47 #4
4000 kr. er ikke meget, så gætter på du køber brugt :)

Dell computer er for seje! Jeg har haft to Targa bærbare computere, en IBM ThnikPad A21m og en Dell Inspiron 4000, inden for 12 måneder og den eneste computer der har holdt indtil nu, er Dell´en :)

Targa´erne røg tilbage til leverandøren pga. hardware fejl i dem begge to og IBM´en suttede maks med skærmen og dens kabinet var ledeløst, så den røg også tilbage og Dell´en.. ja.. her er ikke noget :)
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 17:47 #5
Hvad der findes en bruge Dell computere i det prisleje, kan jeg ikke lige sige, men jeg skal da gerne kigge efter :)
Avatar billede egede Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:48 #6
Min er en IBM Thinkpad 760EL (Det eneste dårlige er at den har NTFS-skærm (er det ikke det det hedder?)) Den kører Office 2k fint og har 4gb HDD.
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 17:50 #7
egede>>> NTFS er et fil system :D
Avatar billede turnpike Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:50 #8
jeg vil gerne høre lidt mere om hvilke Dell bærbare, der "styrer" og i hvilket prisleje de findes
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:52 #9
Hejsa
Har selv for lidt over 1 1/2 år siden købt en brugt compaq hos et firma i Århus der hedder www.reconnectit.dk og gav lidt over 4000 kr for den. Den har 166 mhz og 2 GB HD og lydkort. Lyder ikke af meget, men den har været utrolig nyttig for mig på studiet. Og tænk lige på at hvis du skal bruge den meget på skole osv. og den skulle blive stjålet, så gør det jo ikke noget at den kun har kostet 4000 kr. Til tekstbehandling, Internet, email og musik er den ok!!!

Mvh
Jacob
Avatar billede egede Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:52 #10
servermann -> *gg* Så sig mig lige hvad det hedder...
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 17:54 #11
turnpike>>> Det er Inspiron 4000 serien der styrer :) Du får rigtig meget kvalitet for pengene!

Men som sagt ved jeg ikke hvad der findes af Dell computere på brugt-markedet, men skal gerne kigge efter senere :)
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 17:56 #12
egede>> *G* jeg kan ikke huske det, jeg sidder og søger og søger! Min kamerat kan heller ikke huske det :/
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 18:01 #13
Det her er BILLIGT!!! :D

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1017013659/_37658443/SR2-16-C9586621300425/

Hvis jeg var dig, ville jeg købe den... det er da billigt!
Avatar billede kraka Nybegynder
28. oktober 2002 - 18:06 #14
Du kan købe en IBM TP600 af mig da jeg har 2. Der er et nyt display og tastatur på den. Den har følgende specifikationer:
PII 266MHz (512KB) 96MB RAM 4GB 13.3 XGA TFT 24X 56K(ACP) Win98 SR2.
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 18:16 #15
Så hellere købe en Dell Latitude med 233 Mhz, 4Gb HD, 128 MbRAM. Diskette/CD-Rom drev til 2900 kr.

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1017013659/_37658443/SR2-16-C9586621300425/
Avatar billede turnpike Nybegynder
28. oktober 2002 - 18:21 #16
så skal man jo til at tænke hurtigt, auktionen slutter om tre timer....hvad vil du sælge til Kraka?
Avatar billede turnpike Nybegynder
28. oktober 2002 - 18:24 #17
ser lige at man kan få samme Dell model til $175 på ebay lige nu...så kommer der selvfølelig lidt told oveni, men det bliver stadig en del billigere
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 19:19 #18
turnpike>>> Det er muligt, at det er samme model, men er der også 128 mb ram og 233 mhz. i den? Dell laver deres bærbare computere efter kundens behov. Fx har jeg 256 mb. ram og 900 mhz PIII i min Inspiron 4000, imens min kamerat har en Inspiron 4000 med 800 mhz Celeron og 128 mb. ram :)
Avatar billede kraka Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:23 #19
Jeg havde tænkt mig at snuppe alle 4Kkr fra dig, men det er måske i overkanten ?
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 21:27 #20
kraka>> Det er i overkanten da.. manden kan få den her for 3000 kr. og den er hurtigere :D http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1017013659/_37658443/SR2-16-C9586621300425/
Avatar billede kraka Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:51 #21
Hvorfor er 233Mhz hurtigere end 266 ? Og det er en Dell, hvad er den værd om 2 år når den måske skal sælges igen ? Mere eller mindre end en IBM ?
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2002 - 22:31 #22
kraka>>> Dell er lige så høj kvalitet som IBM... jeg kender endda flere der er mere tilfredse med Dell end IBM.

Hvis du køber en Dell computer fra ny af, som jeg gjorde, yder de en alletiders support på den og skal den repereres eller lign. sender de en tekniker ud til dig... hvorimod IBM jo flyttede deres værksted til Holland sidste år, så computeren skal dertil... :/

Jeg siger ikke at en 233 mhz er meget hurtigere end en 166 mhz, men den her Dell har jo også flere ram og så er den billigere..

I øvrigt er sådan en computer ikke noget værd om 2 år, hvad enten om der står IBM, Dell eller Compaq på den! De taber SÅ meget i værdi!
Avatar billede kraka Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:10 #23
LÆS lige en gang til 266 skriver tohundredeogseksogtres. IBM har ikke flyttet deres værksted til Holland. Hvis du skal have Dell til at komme ud til dig koster det ekstra ligesom hos IBM. (IBM 1700 for 3 år). Hvor har du dog de rygter fra. IBM's værksted i århus lukker når de flytter men du kan stadig aflevere / sende din maskine i / til  Århus og København og har den så retur efter max 4 dage. Men det gælder jo ikke for maskiner der er ude af garanti alligevel vel ? PS mit rygte er at det er IBM's teknikere der laver servicen for Dell.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 23:15 #24
De der ReconnectIT er da latterligt dyre.

2800 slag for en brugt stationær, der kan det halve af en ny til samme pris...
Avatar billede turnpike Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:59 #25
måske burde man i virkeligheden købe en endnu billigere bærbar, i prislejet 2000,- i stedet. Jeg mener, hvis de alligevel intet er værd om to år, kan man vel ligesågodt nøjes med at smide 2000,- "ud af vinduet" i stedet for 4000,-