Avatar billede lynge_dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

netværk uden switch eller hub

hej jeg har lige et lille spørsmål.

jeg har adsl og vil gerne køre to computer på nettet sammetid....men lige nu køre de på det gammeldags bnc netværk..kan jeg koble dem op uden og købe en switch?

jeg har et usb modem og køre xp pro.
Avatar billede dellevela Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:31 #1
hvis du lave et netværk mellen dem. så pinger du dem (selvfølgelig)
så henter du en proxy server ned fra tucows.inet.tele
og indstallere den så skulle det kunne lade sig gøre.

det betyder så at computer 1 skal være tændt for at computer 2 kan gå på nette!
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:37 #2
hvorfor skal jeg pinge dem....for jeg ved ikke så meget da jeg bare har brugt netværket til og spille over.
Avatar billede dellevela Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:41 #3
så ved du om det virker alså dit netværk!
når du har sat net kort i begge maskiner. og har tændt dem.
skal du åbne en dos promt. i den skriver du :
ipconfig  den viser så et ip på din computer bag efter gør du det samme på computer 2. (husk at skrive de to ipér ned. så skriver du i dos promt fra computer 1:
ping (computer 2 ip) og så gør du det samme ved den anden.
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:42 #4
ok tak det prøver jeg
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2002 - 18:34 #5
Det kan du sagtens.

Med coax kablerne forbundet til de to netkort via T-stik og termineringsmodstande i begge ender, kan de to pc'ere kontakte hinnanden, hvis du har sat ip konfigurationen rigtigt op på begge netkort (samme subnetmaske og to ip adresser inden for samme subnet)

Modemet forbindes til den ene PC og deles ud. nu er du på nettet med begge pc'ere.

Pingen kontrollere om ip konfigurationen er korrekt sat op
Avatar billede elrunto Nybegynder
05. december 2002 - 18:00 #6
du skal du nok klare