Avatar billede ransborg Juniormester
04. oktober 2000 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows macro til explorer

Er det muligt at lave en macro/program til windows, som gør følgende:

1)Åbner explorer på en side
2) ændre ip adressen (da jeg har dynamisk)
3) åbner explorer på en anden side

Den skal f.eks. kunne gøre det et bruger defineret gange.

Jeg kunne forestille mig, at man kunne bede den om, at ip adressen ændres via
xxx.xxx.xxx.xxxx
xxx.xxx.xxx.xxxx+1

Med venlig hilsen
Claus
Avatar billede zhatten Nybegynder
04. oktober 2000 - 17:33 #1
Ja det kan man godt når du starter macro sætter du den bare til at (Optage) det du gør altså du går ind og åbner en side på explore går ind og ændre ip adr.
også går ind i en anden side i explore så trykker du på Pause/Break og gemmer så filen så kan du fx. genstarte windows også sætte den igang :)

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
04. oktober 2000 - 17:34 #2
upz

..når du så har genstartet windows går du ind i macro og finder filen og sætter den så igang !

- Zhatten
Avatar billede ransborg Juniormester
05. oktober 2000 - 09:02 #3
Zhatten,
kan du ikke lige specificere macroen for mig?

Jeg aner minus om macroer (undtaget fra excel), hvordan starter jeg den til optage?
hvordan siger jeg til den, at den skal lægge 1 til min ip?

Med venlig hilsen
Claus
Avatar billede zhatten Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:41 #4
den macro jeg kender til kan downloads på www.americansys.com den hedder EZ Macros.

den er ret nem at bruge når du har installeret den åbner du den. så åbner du programmet og trykker på Add så er der 3 valg muligheder der trykker du i den der hedder remember mouse and keybord så trykker du på næste og næste igen lige til du kommer til en side hvor du kan vælge hvor lang tid den skal køre fx. 1 time eller 12 gange der kan du så bestemme hastigheden hvor hurtigt det skal gå jeg vil anbefale du tager den på langsom da maskine kan have svært ved at følge med.
så trykker du på den øverste knap og nu er den igang med at optage når du så er færdig trykker du på Pause/Break som sidder i højre side af tastaturet.
så trykker du på næste og når der kommer en hvor du kan skrive noget trykker du bare ok og vupti så kan du afspille det du har optaget :)

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:17 #5
skriv hvis du mangler hjælp !

- Zhatten
Avatar billede ransborg Juniormester
12. oktober 2000 - 14:36 #6
-Zhatten det hjælper mig ikke, da jeg så skal ændre ip adressen manuelt.

Jeg giver 500 point for følgende opgave:

Der skal laves et program som en exe-fil

Programmet skal gøre følgende:

Åbne explorer til min startside
Lukke explorer ned igen
Ændre ip adressen på følgende måde:
XXX.XXX.XXX+1.XXX+1 (primær ip)
XXX.XXX.XXX+1.XXX+1 (sekundær ip)
Åbne explorer til min startside
Lukke explorer ned igen
Ændre ip adressen på følgende måde:
XXX.XXX.XXX+2.XXX+2 (primær ip)
XXX.XXX.XXX+2.XXX+2 (sekundær ip)
Åbne explorer til min startside
Lukke explorer ned igen
Ændre ip adressen på følgende måde:
XXX.XXX.XXX+3.XXX+3 (primær ip)
XXX.XXX.XXX+3.XXX+3 (sekundær ip)
og etc etc.

Den skal kunne køre et brugerdefineret gange

Er det muligt at få hjælp?

MVH
Claus

Avatar billede karlsen Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:05 #7
hehe, lyder som om du gerne vil fuske lidt med antal unikke besøgende på en side...
Avatar billede ransborg Juniormester
03. juli 2001 - 15:07 #8
den er hermed lukket