Avatar billede dimmu Nybegynder
28. oktober 2002 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvem "lavede" ls-120 drevet eller osse kaldet superdisk ...

Jeg har forgæves prøvet her de sidste par dage at finde ud af dette men uden held.
Så ?´et lyder... :
Hvem lavet dette drev og hvor finder jeg noget datalister( datasheets ) på det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:02 #1
Superdisk/LS-120:
A new disk storage technology developed by Imation Corporation that supports very high-density diskettes. SuperDisk diskettes are etched with a servo pattern at the factory. This pattern is then read by the SuperDisk drive to precisely align the read/write head. The result is that a SuperDisk diskette can have 2,490 tracks, as opposed to the 135 tracks that conventional 3.5-inch 1.44 MB diskettes use. This higher density translates into 120 MB capacity per diskette.
Unlike other removable disk storage solutions, such as the Zip drive, SuperDisk is backward compatible with older diskettes. This means that you can use the same SuperDisk drive to read and write to older 1.44 MB diskettes as well as the new 120 MB SuperDisk diskettes.

Imation's current SuperDisk drive is called the LS-120.

fra www.webopedia.com
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:08 #2
.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:11 #3
preatorian, det var ikke meget du havde at sige? :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:06 #4
Neh, jeg ville bare holdes opdateres angående spørgsmålet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:11 #5
bare et hint... det er nok at klikke "udfør" uden at skrive noget ;)
Avatar billede dimmu Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:32 #6
hmm cool nok takker.
Udemærket side