Avatar billede ctrl-c Nybegynder
27. oktober 2002 - 20:46 Der er 7 kommentarer

Problemer med lyd og harddisk

hej med jer oohhhhhh alle mine guder.
Jeg har et problem med min nye pc`er.
min pcer er en pentium 2 ghz med et msi ms6547 bundkort med ac97 lyd på men jeg kan ikke få lyd på jeg mener at have prøvet alt slettet driver og genstartet og så installeret lyd igen, jeg har også prøvet at låne nogle højtaler men det virker ikke.

det næste er min harddiske: jeg har 2 diske HDD-5460 Seagate 60GB 7200 2Mb Silent ATA100  og jeg lavede en fdisk.exe på drev c formatered det og installered win me dernæst lavede jeg en fdisk.exe på drev d. og startede win me, startede "denne computer" for at formaterer driv d. men det vil den ikke? når jeg starter med begge diske "skuffer" kan jeg ikke låser computeren sig er der noget jeg gør galt hjælp
Avatar billede topsite Nybegynder
27. oktober 2002 - 20:53 #1
Dejligt at se du har købt det rigtige: msi :)
Download deres geniale Live Update, den går ind og tjekker hvilket bundkort du har og foreslår så de drivere du skal installere til Chipset, Lyd osv. - efter du har installeret alle driverne derfra virker det perfekt :)

Link til Liveupdate:  http://www.msi.com.tw/html/support/liveupdate/main.htm

Dit næste problem med dine harddiske er lidt sværere kan være ALT der spiller en rolle. Først ville jeg råde dig til at ofre i et andet styresystem end windows me. Det bedste alternativ er en Personal Edt. fra SuSE Linux version 8.1 www.suse.com - kan købes for 400 på www.suse.dk - eller windowsXP det koster omkring 1000 for en home edt.

Ofte fucker ME !! og sådan er det bare !
Avatar billede topsite Nybegynder
27. oktober 2002 - 20:53 #2
og så kommer der et svar :D
Avatar billede scb Praktikant
27. oktober 2002 - 21:20 #3
Det lyder som om begge dine diske er jumpet som master, den der hedder drev d skal jumpes som slave, dvs der skal flyttes en jumper på harddisken.
-SCB
Avatar billede ctrl-c Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:24 #4
undskyld ventetiden mit modem smed mig af.
til topsite de nyeste driver er downloadet, det hjalp ikke
det har virket med win me før.
Til scb.
mit c drev står til master og mit d drev står til slave.
Avatar billede ctrl-c Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:37 #5
da der ikke var noget svar ingen point beklager.
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 22:14 #6
har du prøvet at starte computeren op med en startdiskette, slette partitionerne på d:, oprette dem, slukke computeren, starte med diskette igen og formatere den derfra?
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 22:20 #7
topsite>> tak for hjælpen, jeg har længe haft lyst til at flashe min bios men turde ikke, fordi jeg ikke var sikker på at have fundet den rigtige :-)