Avatar billede wiber Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrive i indskannet skema der i forvejen indeholder tekst

I stedet for at skulle bruge skrivemakine, vil jeg indskanne forskellige formularer, som herefter udfylders og printes.
Er jeg så heldig der er nogen der kan? vil der være helt kanon.
Avatar billede ullum Praktikant
27. oktober 2002 - 17:12 #1
jeg kunne forestille mig en løsning hvoir man scanner til et tegneprogram, herefter  oprettes skrivbare felter
Avatar billede kol Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:17 #2
Medmindre der er tale om en håndfuld formularer, som skal bruges igen og igen, så glem det.
Det kan lade sig gøre, men det er et stort arbejde.

Du scanner din formular ind, åbner den i Word og indsætter tekstbokse alle de steder, hvor der skal udfyldes. Boksene formaterer du med tekststørrelse osv. og du kan gøre rammerne usynlige. Gem den så som en skabelon. Dét fungerer fint, men som sagt: Det er et stort arbejde, og metoden lønner sig ikke ved tilfældige éngangsformularer.

Hilsen KOL
Avatar billede kol Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:18 #3
Det var egentlig ment som et svar.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:45 #4
Det skulle kunne lade sig gøre at scanne tekst ind for derefter at arbejde videre med det, men det kræver virkelige et godt OCE prg.
Avatar billede kol Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:20 #5
aovergaard

Der er den hage ved dit forslag, at formateringen, dvs. skemaet, mistes, og der er bare teksten tilbage.
Avatar billede wiber Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:37 #6
Du har ret i at det funker men er lidt besværligt, det gøres lidt nemmere hvis den første rigtige rigtige tekstboks kopieres og dereftes trækkes til den rigtige størrelse. Tak for hjælpen
Avatar billede kol Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:59 #7
Hej wiber,

Jeg regnede nok med, at du fandt ud af at formatere den første tekstboks færdig og så kopiere dén.

Jeg lader dog selv rammerne være synlige imedens jeg før dem placeret nøjagtigt. Først derefter fjerner jeg dem.
Tak for point.

Du ved nok, at du kan placere tekstrammerne ret nøjagtigt ved dels at zoome ind på stedet og dels at holde Alt nedtrykket imedens du flytter rundt med den.

Hilsen KOL