Avatar billede h2ns Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows XP could not start because the following file is missing

Jeg har ganske mange gange oplevet denne fejlbesked, som kommer lige efter BIOS-processen er tilendebragt ved boot:

Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Hver gang har jeg formateret systemet, men det "lever" ikke ret længe, før det sker igen!

Jeg er fuldt ud klar over, hvordan jeg kan recover XP i denne situation, men jeg vil uhyggeligt gerne frem til hvad det er, der ødelækker min Windows??

Mit hardware kan ses på http://h2ns.dk/mycomputer.htm
Jeg har i mellemtiden sat en ny systemdisk i, så å årsagen skal ikke findes i en ødelagt harddisk. CD-rom drevet er også skiftet ud til et DVD-drev (Asus E-616).

Jeg læst teorier om, at den aktuelle fejl kan komme ved
opdateringer af antivirussoftware (boot.ini skulle efter sigende blive overskrevet). Jeg har kørt Norton AV 2002, men har ved sidste forsøg undladt at installere dette.

Men som sagt er jeg meget ivrig efter en årsagsforklaring på, hvad det er der kvæster min Windows XP så den ikke gider boote. Er det noget hardware, der kan få Windows ned med nakken i den grad, gang på gang?

Jeg er meget desperat!

Hans
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:14 #1
RAM!!!! Det kan sagtens være dine RAM, så lån en blok og prøv hvordan det kører. Jeg taler af erfaring.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:17 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:15 #3
Avatar billede h2ns Nybegynder
27. oktober 2002 - 19:56 #4
Som allerede skrevet er jeg ikke interesset i tips til hvordan jeg kan recover mit system. Den med recovery under installation virker ikke, da det der er sket med Windows er så slemt at det ikke kan recover.

Det jeg er interesseret i er forklaringer på, hvad der kan forårsage problemerne.

metal hansen: Det er muligt det kan være RAM. Er der en måde jeg kan teste dem på? Det er jo Kingston og det burde da spille...

Så kom gerne med nogle seriøse bud på, hvad der kan forårsage mine gentagne crash.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. oktober 2002 - 20:01 #5
www.download.com søg på ram test
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 20:01 #6
h2ns> har du prøvet de tips jeg linkede til???
Avatar billede h2ns Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:32 #7
John S: Dit svarer drejer sig om recovery, ikke? Det er ikke det der er aktuelt. Jeg skal bare have mit system til at lade være med at crashe i fremtiden.
Avatar billede h2ns Nybegynder
04. november 2002 - 17:28 #8
Jeg har afvist metal-hansens svar fordi jeg har sat et andet RAM modul i maskinen i lørdags og her efter arbejde, da jeg kom hjem, var den død igen. 8-(

Næste trin er bundkort og processer samt IDE kabler.

Hans
Avatar billede h2ns Nybegynder
14. november 2002 - 09:17 #9
Jeg har nu skiftet bundkort, processor og IDE kabler. Jeg har ikke mærket noget til problemet.