Avatar billede kegud Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

mail

Jeg har et domæne, hvor jeg så gerne vil ha en mail. Jeg er ved at være træt af de klamme hotmail.com adresser. Mit domæne er dexter-web.dk, og jeg vil  ha min mail til at hedde dexter@dexter-web.dk.
Hvilke programmer og sådan skal jeg bruge for at dette kan lade sig gøre?
Avatar billede armena Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:09 #1
hvor har du købt domænet
Avatar billede armena Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:09 #2
du skal købe et webhotel og der får du emails som du selv kan bestemme hvad de skal hedde
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:11 #3
hvis du har egen linux server, kan jeg anbefale programmet IMP.
Nemt og simpelt at sætte op
Avatar billede kegud Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:12 #4
jeg har winXP. og kører egen webserver derfra.
Og jeg har købt domænet hos gratisdns.dk

Jeg har ikke penge til et webhotel.
Avatar billede grann Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:14 #5
Hvis man skal have et mail hotel, så er Cliche de billigste som jeg har set på nettet. Man skal dog lige bemærke at priserne er ex moms og der er et oprettelses gebyr på 100 kr.(ex moms) men efter 1 år er det tjent ind :)
Cliches tilbud kan du se her: http://www.cliche.dk/
Det skal dog siges at det billigste altid vil være at få nogle af dine venner til at hoste web/mail for dig eller køre server selv. Dit spørgsmål går gennerelt på programmer som man kan bruge til at køre mail server med, og der kan jeg nævne at jeg ikke har fundet noget freeware endnu. (Hvis du kører windows) Andre Styre Systemer er der medfølgende programmer som er meget velegnede til at køre mail server :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2002 - 16:49 #6
Du kan også selv hoste det. Det kræver at du opsætter en mailserver samt laver noget dns så mails kan finde din server. Det letteste (og mest sikre) ville afgjordt være at købe et mail hotel og det er ikke dyrt.

Hvis du selv vil hoste kan du bruge gratis mailserver programmer som f.eks. argosoft fra www.argosoft.com eller bulletproff. Du kan også opsætte en linux server med Qmail eller Sendtmail