Avatar billede thedino Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:39 Der er 8 kommentarer

Connect til Exchange 5.5 administrator ???

Hej derude

Jeg har installeret en Exchange 5.5 på en win2000sp3 server..
Der er installeret en SQL 6.5, og denne service er "naturligvis" startet :)

Under min Exchange installation (custom) har jeg valgt at den skulle installere "Exchange 5.5 administrator" med.

Når jeg nu efter installation og reboot starter "Exchange 5.5 administrator" beder den mig om at connecte til server... Der skriver jeg så det navn som min SQL service er startet med...

Så får jeg en fejl "DS_E_COMMUNICATIONS_PROBLEM"
c10312c8

Plz help >:o)

thedino
Avatar billede riversen Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:43 #1
har du kigget på artiklerne i MSKB?
Avatar billede thedino Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:58 #2
ved ikke hvad du mener ?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:04 #3
Microsoft Knowledge Base
Avatar billede thedino Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:08 #4
nope.. havde ikke været den vej, men kikker nu :)
Avatar billede zinus Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:12 #5
Adminitrationsprogrammet skal connecte til det navn du gav din Exchange server.
F.eks "MinExchange"
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2002 - 11:15 #7
Du kan både connecte til serverens computernavnet og til dennes ip adressen.

Jeg vil anbefale to ting.

1. Du bør ikke have både sql og exchange på samme server. Begge programmer er ret tunge og kræver en del ressourcer af maskinen.

2. Installer administrator programmet til exchange på en arbejdsstation, og administrer derfra. Du bør ikke arbejde på serveren, det er sikkerhedsmæssigt forkert, og det bruger ressourcer, der ellers skulle bruges af serveren
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:48 #8
lukketid