Avatar billede ts5584 Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

QoS på en cisco soho 77

jeg sidder med min cisco soho 77 og jeg vil have den til at prioritere HTTP højere end anden trafik, kan jeg det ? og hvordan.

har læst mig frem til at den har forskellige former for QoS på www.cisco.com

jeg går ud fra at det er en regel man skal sætte op inde i global config mode, men jeg kan ikke gennemskue hvad denne skal være.

på forhånd tak Troels
Avatar billede spaff Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:50 #1
Hej Troels. SOHO77'eren som praktisk talt hører til i Cisco's 800-series kan ikke QoS. Dens storebror Cisco 827 kan dog.

Med kommandoen:
priority-list 1 protocol ip high tcp www

Kan du prioritere http forespørgsler højere end andre pakker. Denne kommando duer så kun på Cisco 827 og større.
Avatar billede ts5584 Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:45 #2
æv det er jeg da ked af at høre.

men mange tak for hjælpen
Avatar billede spaff Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:19 #3
Men fordi det ikke kunne lade sig gøre, så var det ingen point værd eller hvad? ;)
Avatar billede ts5584 Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:28 #4
hov  sorry i min fortvivelse glemte jeg det helt