Avatar billede truckeren Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling af e-mail.

Jeg har 2 computere på min ADSL-forbindelse via en switch. Problemet er e-mail - når min søn tømmer sin postkasse får han min post - og omvendt. Hvordan deler man det op, så jeg får posten til min e-mail adresse, og min søn får posten til hans adresse ???
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:40 #1
har i da mail hos den samme udbyder ??? det lyder som om i har oprettet fjere mail alias som sikkert bliver tømt på den samme mail konto. opret en mail hos msn til din søn så er problemet løst ellers skal du snakke med din udbyder om flere mail kontos
Avatar billede truckeren Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:39 #2
Han har en e-mail adr. hos Hotmail på nuværende tidspunkt, men jeg synes ikke at det kan passe, at man ikke kan skille adresserne ad.
Avatar billede peilman Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:45 #3
man kan ikke skille de forskellige alias ad, da de jo er alias og ligger på samme mail konto. :-(
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:46 #4
kan da slet ikke lade sig gøre at få dem samlet hvis i henter fra hvert jeres sted med hver jeres adgangskode
Avatar billede hybens Nybegynder
05. november 2002 - 16:40 #5
Når der er oprettet en e-mailkonto for hver adresse, er du parat til at foretage en opsætning af outlook express, der sørger for den rette fordeling af de mails, der sendes til jeres fælles mailboks.
På hver pc gør du nu følgende

Start Outlook express og vælg funktioner i menulinjen, gå til meddelsesregler og vælg post, du får nu et skærmbillede frem.

I øverste felt sætter du markering ud for hvor linjen "TIL INDEHOLDER PERSONER"

I feltet "Vælg handlingerne for regel" sætter du markering ud for HENT DEN IKKE FRA SERVEREN

I feltet "BESKRIVELSE AF REGEL" skal du klikke på INDEHOLDER PERSONER

Indtast en af de e-mail adresser som du ikke skal modtage mails fra og tryk på tilføj tryk ok to gange

Outlook Express er nu sat op til kun at hente mails der er sendt til adresser der ikke er omfattet af den opstillede regel. Gentag dette på hver pc der benytter den fælles mailboks
Avatar billede hans123456789 Nybegynder
25. februar 2006 - 08:32 #6
Vi har et tilsvarende problem og bruger Outlook (ikke Outlook Express). Hvordan løses det der? Har på tdc.dk også kun fundet svar m.h.t. Outlook Express