Avatar billede zardoz Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:00 Der er 4 kommentarer

Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende...

Jeg får denne besked, når jeg prøver at logge på fra min ene win2000 maskine til den anden:

"Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer."

Det fungerer fint den ene vej, men ikke den anden.

Problemet er opstået efter at den ene pc (den man ikke kan logge på) har været inficeret med en trojaner virus.

Jeg er ikke nogen netværkshaj, så I må gerne skære det ud i pap :)
Avatar billede ulich512 Nybegynder
27. oktober 2002 - 01:57 #1
hmm har du:
delt mapper/filer/drev?
disablet evt firewalls?
aktiveret gæstebrugeren?
lagt pcerne i samme workgroup? (fx mshome)
jeg tror det er fordi du ikke har aktiveret gæstebrugeren!?!?
men prøv lige om meld tilbage:)

\\ulrich512
Avatar billede zardoz Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:20 #2
Hej og tak for svaret,

Jeg har delt flere mapper.
Jeg har ingen firewall.
Gæstebrugeren er aktiveret.
Pc´erne kører i samme workgroup.

Alt kørte fint indtil for et par dage siden, hvor min Norton Antivirus fjernede en virus...Jeg har for kort tid siden formateret maskinen og har ikke megen lyst til at skulle gøre det allerede igen:(
Avatar billede ulich512 Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:22 #3
ja formatering er noget fanden har opfundet... men jeg er sq ked af at sige det, men hvis din computer har været igang med en virus, så er det nok det bedste at formatere:(:(....
Avatar billede arkivaren Nybegynder
07. november 2002 - 20:37 #4
Beklager at sige det; men jeg har nøjagtig det samme problem, og hvad være er; det er som om der sker flere og flere mærkelige nedbrud. Jeg kører ADSL med 2 PC'ere gennem switch, og det kører uden problemer; men jeg kan ikke køre netværk.
Også min Norton fandt virus, som jeg slettede, da de ikke kunne repareres.
Jeg har simpelthen købt en ny harddisk, som jeg er i gang med at gøre klar på en anden PC.
Så jeg føler med dig.