Avatar billede andersaaa Nybegynder
26. oktober 2002 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mystisk fejl....

Nogen der har et bud på denne fejl ??

Når jeg kalder denne: rs.Open sql, dbc, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly
Får jeg sommetider !! denne fejl : Den sætvise sortering understøttes ikke af operativsystemet.

Nogen gange kører det...andre gange ikke...meget mystisk.
Applikationen kører med Mdac 2,6 (eng) og DCOM 98 er installeret.
Applikationen kører på win 98 se.

Nogen der kan hjælpe ???
Avatar billede ocp Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:04 #1
Det har jeg godt nok ikke set før, men jeg gætter på at det er fordi din maskine er sat til at køre med dansk tegnsæt. Kan du prøve at ændre det og se om det hjælper?
PS: Hvis det er det der er galt har det formodentlig noget at gøre med hvorvidt der returneres resultater med danske tegn.
Avatar billede andersaaa Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:19 #2
Måske, db'en kører med norsk-dansk sortering.
Jeg har også prøvet at indstallere mdac dansk istedet og lige lidt hjælper det.
Det er det samme sted app fejler hver gang, og udtrækker indeholder ikke specielle danske karakterer, iøvrigt kører det af og til....
Det er iøvrigt samme fejl på 2 forsk. maskiner...
Nogle forslag ??
Avatar billede ocp Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:44 #3
Hmmm... den siger jo at det ikke understøttes i operativsystemet. Det er måske fordi Win98 ikke undersøtter Unicode som standard? Prøv om det kan køre på Win2000 eller XP - det kan muligvis bringe dig lidt videre.
Avatar billede ocp Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:48 #4
Her er en artikel der beskriver præcis hvad dit problem er:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q202150
Avatar billede andersaaa Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:23 #5
Næste problem er at når jeg har pakket app. til distriburion (package & daployment wizard) opstår der en beskyttelsesfejl under setup'en i denne dll msvcrt.dll.... nogen der har et bud på dette ???....det er ved at drive mig til vanvid :-)
Avatar billede andersaaa Nybegynder
08. november 2002 - 14:42 #6
Lukker og slukker....