Avatar billede superanden Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GPU- og Chipset- køler

Hej alle eksperter

Jeg har lige invasteret i en Silent TWIN på 19db og har i det sammen hæng udskiftet køleren i min psu med en silent viking.

Men nu er jeg blevet lidt irriteret over at mit graffikkort og chipset køler larmer så meget.

Jeg har et asus a7v266 bundkort og et asus geforce 2gts v7700 32ddr ram deluxe

Er der nogle der har en køler som ikke larmer som de kan anbefale??

-Superanden
Avatar billede egidiussen Nybegynder
26. oktober 2002 - 12:51 #1
Hejsa
Det mest lydløse du kan få er passiv køling fra Zalman. Hvis ellers der er en fornyftig temp. dit kabinet, så er det OK. Passiv køling burde være nok, - så længe du ikke overclocker !!
Et andet alternativ kunne være, at købe en billig Global Win FA420 vga-køler (50 kr.). Det er bare svært at finde vga-kølere som larmer mindre end 26 db.

Skipper
Avatar billede jan_man Nybegynder
28. oktober 2002 - 00:33 #2
Hej med dig!
Jeg kan desværre ikke anbefale dig noget, men hvis passiv køling var noget for dig, kan jeg henvise til følgende test på ovenstående zalman-køler:

http://www.tweakup.dk/articleShow.php?articleId=13&languageId=dk&PHPSESSID=0e02adfb8282af3380aa6aaa3bedda6d
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:45 #3
Goddag :-)
Jeg har lige med succes sat en Zalman NB32 passiv køler på mit grafikkort. Det er en passiv køler, der er lavet til chipsets - men på mit ASUS V7700 GeForce 2 GTS Pro Deluxe kører det fint med den køler - og det er med meget lille airflow i kabinettet. Når jeg skal spille spil, kan jeg med mere airflow på temperaturen godt ned. Det er uden direkte frisk luft på profilen.
Den profil med en low-noise blæser ved siden af skulle nok kunne klare en del :-)
Avatar billede clokspl Nybegynder
07. november 2002 - 23:51 #4
Hejsa

Jeg har hængt en 80x80 PSU køler sat til 7 volt under kølerippen på gpuen (efter at have fjernet den lille køler)

Temperaturen faldt ca 15 grader! Og det er ikke til at høre den længere!

Den er en billig (ofte gratis) og god måde - selvfølgelig kan du ikke rigtig se antal omdrejninger, men hvad faen!
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
14. november 2002 - 22:51 #5
Kølere, ja så kig på www.studiedata.dk eller www.chippen.dk