Avatar billede vialli09 Praktikant
26. oktober 2002 - 00:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor???

Hvor kan man downloade hele linux styresystemet???
Avatar billede htm Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:24 #1
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:24 #2
Avatar billede htm Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:25 #3
der kan du vælge mellem hvilken distribution du vil have!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:25 #4
din fedtrøv :D
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:28 #5
lol SSS
Avatar billede vialli09 Praktikant
26. oktober 2002 - 00:32 #6
jamen hvad for en distribution vil I anbefale???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:32 #7
giv os nogen point, og jeg vil gerne hjælpe :D
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:33 #8
Red Hat er nemmest...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:48 #9
og dårligst
Avatar billede scz Nybegynder
26. oktober 2002 - 03:40 #10
Debian er den nok den sværeste at komme igang med, men derefter der et også et en af bedste der findes :)
Avatar billede herlock Nybegynder
26. oktober 2002 - 09:32 #11
Mandrake www.mandrake.com er klart den nemmeste at starte op på. Massere af Wizards osv.

Mvh

Herlock / www.linuxplanet.dk
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. oktober 2002 - 13:16 #12
ftp.sunsite.dk
Den er dansk, hurtig, og god

Til at starte med, vil jeg anbefale dig en mandrake eller redhat
Avatar billede vialli09 Praktikant
26. oktober 2002 - 15:26 #13
jeg har aldrig brugt det før. så jeg vil gerne ha en udførlig guide. det skal være en der er let at komme i gang med!!!
Avatar billede olly Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:43 #14
http://sslug.dk/linuxbog/

http://www.debianguiden.dk

Et par steder at læse :-) Vil anbefale debian (www.debian.org)
Avatar billede infophreak Nybegynder
03. november 2002 - 03:02 #15
Jeg vil på forhånd advare mod alle RPM baserede distributioner (Red Hat, SuSE, Mandrake f.eks.). Problemet med dem er, at selvom de er blevet bedre, så har de stadig et fundamentalt problem: Det er næsten umuligt at opgradere fra en version til en anden uden at være nødt til at installere forfra, og man mister en masse konfiguration på den måde. Debianbrugere ryster på hovedet, når de hører om/tænker på dem, der henter 3 eller flere ISO-filer hvert halve år, når de selv bare kan køre "apt-get update && apt-get dist-upgrade" i en root console, og så have et fuldt opdateret system et par timer senere (afhængig af internetforbindelsens hastighed, selvfølgelig).

Jeg har selv installeret Debian for et par dage siden på den her, og selv om det ikke var helt enkelt, så giver det et dejligt ego-boost, når det lykkes. Der er et par småting, man skal huske, såsom at det nok er smartest at boote fra et image, der bruger 2.4 kernen, da den har den bedste hardwareunderstøttelse (jeg valgte bare at hente hele CD5 i stedet for nogle disketter - overkill, men jeg havde alligevel en masse båndbredde fri den nat), og at man er nødt til at skifte til en anden terminal for at sætte PPPoE op (med pppoeconf) inden den spørger, om man vil bruge ftp/http APT sources. Endelig, så skal man selv vælge drivere til sit hardware, og der er meget hardware, som installeren ikke refererer til ved navn, men enten ved en forkortelse (driveren til nVidia grafikkort hedder "nv") eller navnet på en chip (chippen i et SoundBlaster Live! hedder emu10k, hvis jeg husker nogenlunde rigtigt - noget i den stil i hvert fald). Debian kan så afgjort være en skræmmende oplevelse (de første par gange, jeg prøvede, lykkedes det ikke), men når det lykkes føles det så uendelig meget bedre.
Avatar billede htm Nybegynder
04. november 2002 - 16:19 #16
:-)
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 16:13 #17
Lukketid?
Avatar billede vialli09 Praktikant
31. maj 2003 - 20:31 #18
ja :o)