Avatar billede fever Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Preload frames

Jeg skal bruge et script laver en preloader til en side som f.eks.... http://javascript.internet.com/page-details/preload-page.html

...men da mit site er bygget op i frames, skal layer'et ligger sig ud over mit frameset, hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:23 #1
Det kan desværre ikke lade søg gøre at place et layer "ud over" et frameset. Ikke medmindre det er iframe hvilket jeg ikke går ud fra?

Jeg foreslår du laver en "normal" loader der henter alle de billeder du har tænkt dig at anvende på din side. Denne loader skal vises før man kommer på selve siden, i en fil for sig.

Ligesom jeg har gjort her: www.razmuz.dk/vol3/loader.php
eller en mere simpel model som kan ses på
http://www.razmuz.dk/raz/start.php

Du er velkommen til at hapse lidt af min kode :-)

.. sådan ville jeg hvert fald gøre :)

\\-> RAZ
Avatar billede fever Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:19 #2
Hej Rasmus

Det er sådan set ikke nogen dårlig ide, men jeg tror jeg har fundet på en bedre selv......

Jeg havde tænkt mig at lave et frameSet bestående af en topframe på 1 px, og en mainFrame på resten. I det frameset ligger jeg mit script, der ligger et layer ud over mainFrame, når det bliver kaldt. I mainFrame, ligger jeg så et nyt frameSet, hvor alle mine frames ligger i. Alle menupunkter kalder så mit script, som ligger i mit første frameSet og breder sig ud over mit nederste frameset.

Så ellers tak for hjælpen!