Avatar billede freakz Nybegynder
03. oktober 2000 - 19:08 Der er 8 kommentarer

Cpu volt

Jeg har en coppermine 700e@910 som køre 130 på fsb\'en. Jeg har sat min volt til 1.75....

so far køre den stabilt og håber dne bliver ved... ;)

mit spørgsmål er nu om min cpu tager skade af en volt på 1.75 hvor den normale var 1.65 ???
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. oktober 2000 - 19:10 #1
paa www.overclocking.dk/  kan du faa
tip fra folk som arbejder haardt paa at presse
CPU\' m.m.

Jeg har selv tunet min Celeron300@472 og har
givet den 0.10 ekstra volt og har koert i over
1 aar. Men kig paa siden.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. oktober 2000 - 19:40 #2
Nej, jeg mener ikke du har noget at være urolig for på dét punkt. En del af min nærmere bekendtskabskreds har også Coppermine700, på forskellige hastigheder, og det største jeg har set din processor på er 2.05v.. såeh..

Xtom` =)
Avatar billede stussy Nybegynder
03. oktober 2000 - 20:42 #3
Ja som jeg sagde til díg Freak intet at frygte, Xtom\'>>>dog synes jeg 2.05V lyder lidt vildt for en PIII coppermine det er jo en forøgelse med 4V!
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. oktober 2000 - 21:56 #4
4??? Uha! :o)
Avatar billede denboj Nybegynder
03. oktober 2000 - 22:01 #5
øh 0.4 ?
Avatar billede stussy Nybegynder
03. oktober 2000 - 23:33 #6
Hahaha nå ja selvfølgelig 0.4V doh, men stadig vildt for en coppermine ;o)
Avatar billede powell Nybegynder
04. oktober 2000 - 08:33 #7
Det eneste der reelt sker er at hastigheden forøges og derbed også varmen, sørg for en god afkølling, så skal skittet nok hænge sammen.

Avatar billede teknik Juniormester
05. oktober 2000 - 23:27 #8
Din clockning øger varmeudviklingen på 2 forskellige måder i forhold til det oprindelige.

Frekvensforøgelsen bidrager \"ligefrem proportionalt\" her er der tale om en forøgelse på 30% eller faktor 1,3.

Spændingsforøgelsen virker kraftigere (proportionalt med spændingsforøgelsen i 2.den)
6% forøgelse af spænding giver 12,5% mere varme eller en faktor 1,125.

For at give den resulterende forøgelse i varmeudvikling skal faktorerne ganges sammen
dvs. 1,125x1,3 =1,46, eller en stigning på 46% i varmeudvikling.

Som du ser, så kommer størstedelen afbidraget i dit tilfælde fra frekvensstigningen.

Spændingsforøgelse giver i mine øjne også en større risiko for at beskadige processoren end ren frekvensforøgelse, men øget spænding er jo nøglen til de rigtig vilde resultater

Jeg har da også prøvet 2,05Vcore på Athlon, men det gav ikke mere end 1,9V
Dog med Aktiv køling...Sådan en højgearet Athlon luner jo i forvejen godt på en kold dag

mvh :-)
Teknik