Avatar billede Skynet Mester
25. oktober 2002 - 23:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SSL eller PGP?

Hej

Jeg skal lave en super sikker krypterings funktion med meget fortrolige oplysninger.

Ved nogen hvad er mest sikket af SSL eller PGP? Eller noget helt andet?

Mvh Silas
Avatar billede Skynet Mester
25. oktober 2002 - 23:07 #1
Det er meningen at informationerne skal afsendes fra en formmail
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 23:48 #2
SSL og PGP har hvert sit anvendelsesområde. SSL bruges til at oprette krypterede forbindelser og PGP kan bruges til at kryptere og signere filer.

Hvis brugerne skal ufylde en formmail, så skal du bruge SSL til at oprette en krypteret forbindelse. De indtastede data kan senere krypteres hvis der er behov for det.
Avatar billede Skynet Mester
26. oktober 2002 - 00:18 #3
Ok, Det er nemlig fordi der skal nemlig være mulighed for en sikker brev veksling mellem x og y

Så når y har modtaget brevet fra nettet skal y have mulighed for at svare x igen på en krypteret måde x er en bruger og vil derfor have svært ved at installere evt krypterings programmer på sin pc så det skal ske automatisk på nettet.

En løsning kunne være at lave et internt online mail system, så man skal logge sig ind på og mailsne vil så blive gemt i en mappe uden for wwwroot i en krypteret form (i tilfælde af serveren bliver fysisk stjålet) og når man så åbnede sine mails bliver de læselige.

Er det en realistisk måde at løse problematikken på?

Når man bruger ssl, så skal modtageren åbne filen med et program ikke?

Mvh Silas
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:09 #4
Hvorfor bruger du ikke en MD5 algoritme?

Link: http://pajhome.org.uk/crypt/md5/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:28 #5
Den mest avanceret metode til kryptering: http://www.delphion.com/details?pn10=US05751811

/per
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 19:50 #6
Du skal helt klart bruge BestCrypt! http://www.jetico.com det er ikke gratis men værd at købe prøv det før du køber det! Dine filer bliver bare read-only når trial er udgået... Plz må jeg lige få point???
Avatar billede tscholz Nybegynder
15. december 2002 - 20:07 #7
Skal brevene være krypteret på serveren? Og skal det være så kun afsender og modtager kan læse det? For så vil det kræve en eller anden for form klient løsning (hvilket også er det eneste rigtige).
Hvis det bare er trafikken mellem server og klient, så hold til til SSL.

hoejrup:
Hvad skal han bruge MD5 til? Den bruges til at sikre sig at beskeden ikke er blevet ændret. Kan ikke bruges til nogen form for kryption.
Avatar billede Skynet Mester
15. januar 2003 - 13:33 #8
tak for hjælpen