Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. oktober 2002 - 22:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se den anden computers mapper?

Jeg sidder her med et netværk. 2 pc'ere Win 2k forbindelse gennem en switch/hub...

Men jeg kan kun se to mapper : Printere og Planlagte opg....

Der er delt mapper..!

Hvad dælen er det lige jeg skal gøre?
Avatar billede human Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:03 #1
Prøv at gå ind i den mappe som hedder "hele netværket". Og så vælg at den skal vise alle filerne.

Du kan også prøve at søge efter den anden computer hvis du ved hvad den hedder. Bare åben din browser og skriv \\computerens navn.

Så skulle det gerne virke.

// Human
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:08 #2
Jamen jeg kan jo godt se, og komme ind på den anden pc...!

Men jeg kan kun se to mapper : Printere og Planlagte opg.???

Det skal være sådan at når jeg deler c:\ på den ene pc - skal jeg kunne komme ind på c:\ på den anden pc..!
Avatar billede human Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:15 #3
Ahh, på den måde! :o)
Så ved jeg sq ikke lige, men kan tjekke det i morgen hvis der ikke er kommet et svar, sidder nemlig på cafe nu.

// Human

P.S. Mener du skal op i "vis", så skal du vælge et eller andet.. Kan ikke lige huske det :(
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:43 #4
Oki
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 10:24 #5
Du skal jo huske at dele nogle mapper...
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:46 #6
Hvilket OS kører du med?

// Human
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:02 #7
Hust ALTID at oplyse hvilket OS du kører med!

Nå, men hvis du bruger win2k pro kan du prøve dette:

Højreklik på denne computer vælg "administrer".
Over i siden af det vindue der poppede op står der "lokale brugere og grupper". Der dobbelt klikker du så og åbner den mappe som hedder "brugere". Der er der så en konto som hedder "gæst" den skal du aktivere, højreklik og vælg "egenskaber" Neders der er der et flueben, det skal du fjerne.
Og så ok'er duy bare hele vejen ud.

Og skal du så dele mapperne til gæst accounten:
Du åbner delings vinduet, og trykker på "nyt share". De skriver du så et sharenavn og en kommentar hvis du har lyst, så trykker du på tilladelser, så tilføj. Der vælger du den konto som hedder gæst.
Så skal du bare ok'e hele vejen ud.

Og det her skal du selvfølgelig gøre på den computer hvor de delte mappper er, ikke din.

Men efter som jeg ikke ved hvilket OS du har er det ikke sikkert det her virker.

// Human
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:07 #8
Og hvis mapperne så ikke automatisk kommer op på din computer når du logger på hans computer skal du gå op i "Funktioner" og vælg så "opret forbindelse til et netværksdrev", der tror jeg godt selv du kan se dig ud af det.

// Human
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:14 #9
Jeg har skrevet Win 2k... bare ikke så tydeligt!

Det virker perfekt tak for hjælpen!!!