Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:27 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Winlogon.exe på 97%

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min "CPU Usage" hele tiden ligger på 97%. Maskinen er helt opdateret med SP og patches
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 16:36 #1
den laver måske en hel masse uden at du ved det? Du kan finde ud af hvilke processer kør hvis du (win98) går ind i start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemoplysninger og så vælger softwaremiliø-kørende opgaver.
Avatar billede htm Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:08 #2
i windows 2000 kigger du i taskmanegeren under processer, se hvad det er der bruger de mange procenter
Avatar billede htm Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:09 #3
Du har sikkert også en masse spyware installeret, prøv og installer ad-aware og kør en scan. Hent det her: http://www.webattack.com/get/adaware.shtml
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:09 #4
ebe. spørgsmålet er under win2000

htm. Jeg har jo skrevet hvad der bruger CPU tid.
    Og jeg har Ad-aware og den finder ikke noget, og Norton Antivirus  er tid opdateret
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 19:45 #5
hvis jeg var dig ville jeg gå ind og kigge på de kørende applikationer og lukke dem ned en for en og se hvad der sker med din cpu usage. så kan du se hvem der bruger den så meget.
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 19:58 #6
på denne side kan du se hvad for nogle processer der kører normalt under win2000
http://www.jsifaq.com/SUBF/TIP2700/rh2789.htm
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:53 #7
Jeg har lukket alt det ned, men den ligger stadig på 95-100%, det er jo noget skrammel
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 21:58 #8
ja, jeg har lige kigget i min task manager. mit usage ligger 0 til 1% og jeg kører 2000 på en gammel pentium II 400. Men hvis du har lukket næsten alt ned, så kan jeg heller ikke komme i tanke om mere....
Avatar billede htm Nybegynder
25. oktober 2002 - 22:16 #9
Har du så også prøvet at ¨køre en komplet scan med ad-aware og norton AV? Det lyder til at du har enten spyware eller Virus
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:11 #10
jonha.hex> Arbejder din harddisk samtidig? For en gang imellem laver Windows en form for "sfc /scannow", for at kontrollere sine systemfiler. Når jeg udføre sfc /scannow, så bruger Winlogon også 60-99% CPU. Og det bliver ikke bedere af at winlogon har priority high, for så køre resten af computeren endnu langsommere.

Prøv at hente X-Setup fra www.xteq.com og kig under System -> Software installation -> Windows File Protection -> WFP Enabled. Prøv at slå det fra og se om det løser dit problem. Det er bedst at have det på, men hvis det giver de problemer du har, HELE TIDEN (ikke kun 1 gang om måneden), så er der jo noget galt med det. Kig evt. på nogle af de andre indstillinger der er under "Windows File Protection".
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:12 #11
Du skal især kigge under "WTP Check Options" ... der kan man sætte den til at køre ved hver start af computeren.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. oktober 2002 - 15:34 #12
htm. stammer du?, prøv at se mit svar
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:08 #13
goulduck. jeg hentede programmet men intet hjalp, jeg har prøvet mange indstillinger men der er stadig fuld skrue på winlogon.exe.
Det er hele tiden den er på 95-100% også selv om disken ikke arbejder
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:48 #14
Ok ... jeg prøver lidt senere at komme med nogle flere bud, men pga. forbindelses problemer til udlandet, så gider jeg ikke at søge efter løsninger nu. Det går for langsomt.
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 18:20 #15
måske et langt skud....har du prøvet at koble dig fra nettet (tag stikket ud, start evt. computeren op igen uden internetforbindelse og se om der stadig er optaget. det ku jo være det er nogen udefra som roder med din computer, hvis ikke du har en god firewall?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:17 #16
Jeg siger tak for alle de svar jeg har fået.
Men der er stadig væk ikke noget der hjælper, jeg har tage stikke ud, disablet netkortet, og lavet en virus scan ved symantec.com. Men den køre med næsten 100%. Jeg har søgt på nettet og hos Microsoft men kan ikke finde noget ordenligt der omhandler dette problem.
Det kan da ikke passe at jeg bliver nød til at skære den ved roden, det er i øvrigt lidt træls fordi at jeg slette det ghost jeg havde for 14 dage siden.
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 20:42 #17
så er der næsten kun tilbage at målingen er forkert. hvis processoren er 97% optaget, kører computeren i mere end sneglefart når du vil køre et program. gør den det?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:11 #18
Nej det gør den ikke, så jeg tror også at der måske er noget galt med "taskedrengen". Når jeg åbner Photoshop falder winlogon til ca 30%, men stiger igen til omkring 100%. Hvis jeg så åbner et billede på 10mb falder winlogon igen, men når billedet så er helt åben finder winlogon igen sin vanlige plads på næsten fuld CPU kraft!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 22:24 #19
som goulduck har sagt, har winlogon high priority, så den skulle ikke sådan lade sig skubbe til side af photoshop. der er nok noget galt med speedometret.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:26 #20
du har nok ret, men det er jo noget skrammel, enden bliver nok at jeg nakker svinet ved roden
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 11:07 #21
så husk at sørge for at du har alle drivere du skal bruge samt at du gemmer alle data inden da(dokumenter, post, downloads osv.) :-)

jeg har været ude og lede på nettet mange gange efterhånden........puha!
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:01 #22
Jeg har lignende problemer, winlogon begynder dog først at opføre sig mærkeligt når jeg starter 3ds max. Det er dog ikke speedometeret der fejler noget hd'en arbejder på fuld tryk. På et par udenlandske sider nævnes en virus ved navn: PE_ELKERN.D - Jeg havde den ikke, men det kan være at det er en hjælp til nogen her. Andre taler om at intel onboard netkortet laver en eller anden konflikt og at det er et forsøg værd at skifte netkort eller ihvertfald opdatere driver. Og så er der endnu andre der taler om at plug'n'play printere kan have noget at sige. Problemet forekommer desuden både under xp og 2k. Jeg ville bare lige gøre opmærksom på at det ser ud til at være et ret udbredt problem, der dog beskrives forskelligt. Men jeg følger spørgsmålet med stor interesse. Og krydser for at MS snart kommer med en update der løser det.
Hygge
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 16:11 #23
Lukketid?
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
26. januar 2003 - 23:27 #24
Hvis du kører 3dmax og norton sammen så tjek:
http://www.discreet.com/support/max/faq/answer.php3?prod=dddstudio&id=1072
Det virkede for mig
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. januar 2003 - 20:41 #25
jeg har skåret den ved roden og nu virker det
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. januar 2004 - 18:47 #26
ok