Avatar billede supernewbie Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor får jeg fejl når...

der er en
<?

session_start();

?>

??
Avatar billede lauer Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:46 #1
hvad med at skrive hvilken fejl du får?
Det kunne f.eks. være at du havde udskrevet noget før session_start() (og <?), et space er nok.

det kunne også være at serveren slet ikke kan finde ud af sessions.

- lauer
Avatar billede supernewbie Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:48 #2
feks denne fejl:

Warning: open(/tmp\sess_08b9fbfd8f36ac313d30b37d3a70bd8d, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in d:\wwwroot\3dchat\logok.php on line 2

der står ikke noget før session_start();
Avatar billede lauer Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:50 #3
så er det fordi du ikke har difineret session_path i php.ini ordentligt...
php har ikke adgang til at skrive i den makke. Du skal nok have ændret det til c:\temp eller noget... eventuelt stien til hvor php ligger.

- lauer
Avatar billede timm Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:51 #4
først og fremmest skal du i din php.ini-fil tjekke, om sessions overhovedet er aktiveret på din server, og den path, der er angivet til sessions temp-bibliotek eksisterer (det er per default en unix-sti, så kører du din server på en windåse, så skriv en sti, som winsåse forstår).
(er det et webhotel, der hoster din side, så kan du være ret sikker på, at det ikke er her problemet ligger)

herefter skal du slette alle tegn (mellemrum o lign.) før session_start();
således at der står:
<?
session_start();

?>
og vær HELT sikker på, at der ikke har sneget sig et mellemrum ind efter <? den fejl har jeg lavet lidt for mange gange....
Avatar billede supernewbie Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:00 #5
ok tark for hjælpen.. Men fandt ud af det slet ikke var det ;)
Avatar billede supernewbie Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:01 #6
lukker ....!