Avatar billede knygaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Problemmer med MySQL?

Hey,

Jeg er lige begyndt at programmere PHP og ingen PHP unden MySQL -  derfor har jeg intalleret Apache, PHP, MySQL og phpMyAdmin!

Mit problem er bare at MySQL ikke virker...den sender en fejl meddelelse, som jeg har taget er screenshot af: http://www.friserverplads.dk/greekz/phpMyAdmin.JPG !!

Jeg har brugt denne guide til at installere tingene: http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=5 - alt virkede undtagen MySQL!!

Kan I hjælpe mig???

/SigMa
Avatar billede kimg Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:11 #1
Er mysql startet?
Avatar billede thomze Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:13 #2
$cfgServers[$i]['host'] = 'dinserver'

husk at skrive adressen til mysql der, fx hvis du har købt din side på www.dht.dk er det mysql.ditdomæne.dk

.. det skal konfigureres i config.inc.php
Avatar billede knygaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:17 #3
Hvad skal jeg skrive og hvor???
Trin for trin...n00b you know!!!
Avatar billede thomze Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:19 #4
åben din config.inc.php der står alt hvad du skal gøre :)
Avatar billede thomze Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:20 #5
Men du skal kun udfylde nogle felter, ikke dem alle, så kig nu godt efter.. øvelse gør mester :)
Avatar billede knygaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:20 #6
Hvor ligger den???
Avatar billede knygaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:24 #7
Det er jo ikke kun phpMyAdmin der ikke virker...det er også selve MySQL!! Selvom at jeg kører det fra dos så virker det ikke!!!
Avatar billede timm Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:08 #8
mmm, hvis du ikke kører mysql-serveren på samme computer, som der kører din webserver (apache), så er det fordi der er noget firewall eller lignedne, der stopper dig til at forbinde.
Hvis de kører på samme computer, så er det fordi apache/din mysql-client i dos ikke kan få fat på MySQL-serveren. Dette skyldes højst sandsynligt, at du har glemt at starte din MySQL-server.
Dette gøres blot ved at køre mysqld.exe som ligger i dit mysql\bin-bibliotek. Dette program skla altid køre i baggrunden, når du ønsker at forbinde til din MySQL-Server (eller rettere: dette program ER din MySQL-server).

At skulle huske at starte dette program op hver gang kan godt vær elidt irriterende, så hvis din maskine kører win2k, winNT eller winxp, så sæt det til at køre som en service.

regards
Avatar billede firas Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:27 #9
Jeg ved ikke om du har det samme problem, som jeg jeg, men for et par måneder siden oprettede jeg et site hos friserverplads.dk og er ligesom dig igang med at udforske PHP og phpmyadmin og jeg forsøgte at oprette en gæstebog, men fik istedet denne fejlmeddelelse:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
> > E:\Webs\friserverplads.dk\firas\laes.php on line 36

Jeg har så mailet til friserverplads.dk flere gange og de har da også skrevet at de arbejder på sagen, men jeg har ikke hørt fra dem i over en måned, så nu gider jeg ikke bruge mere tid på dem. Jeg har fundet et andet gratis webhotel - amok.dk - som jeg har hørt meget godt om, men jeg har ikke selv haft tid til undersøge om det passer.
Avatar billede knygaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:54 #10
Den siger: "ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)" !! Screenshot: http://www.friserverplads.dk/greekz/dos.JPG
Avatar billede alrua Nybegynder
27. oktober 2002 - 06:14 #11
Prøv at køre winmysqladmin som ligger sammen med mysql - der kan du sikre dig at mysql kører som det skal.

Hvis du ikke har ændret brugere i mysql, behøver du (så vidt jeg husker) heller ikke ændre i configurationen på phpmyadmin.

-Alrua