Avatar billede peleiden Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

chopping cart

Hej
Jeg er ved at lave et shoopingcart og skal lige høre hvordan man skal lave 'lægge i indkøbskurv' - delen.

Når man trykker på læg i kurv på et bestemt produkt skal den åbne en ny php - side hvor selve produktet så kommer til at stå. Hvordan får jeg den til at gemme disse oplysninger når der nu skal lægges flerer varer i indkøbskurven?

Produkterne kommer fra en mysql - database.

Skal dette fikses med sessions eller hvad?

Et andet spørgsmål.
Jeg har valgt at bruge betaling.dk ' s system til indbetlingerne med dankort og VISA. Nogle der ved hvilke oplysninger de behøver og i hvilken form de skal have oplysninger om varerne som skal købes?
I en form med 'POST' eller hvad??????
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:51 #1
Det nemmeste er nok at gemme oplysningerne i sessions - du kan evt. kigge på: http://www.phpbuilder.com/columns/evert20000816.php3?page=4&print_mode=1

NB: "Shopping Cart" eller "Shopping Basket" er det rigtige ord...
Avatar billede timm Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:01 #2
nu kender jeg ikke betaling.dk 's system, men kan da ikke forestille mig de har noget som helst at bruge info om de købte vare til.
tror blot de skla have af vide, hvilken konto og pin-kode de skal hæve fra, hvilket beløb de skal hæve samt hvem forhandleren er (den som skal have pengene).
Avatar billede peleiden Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:48 #3
Ja sessions funker glimrende til at lave en basket med.  takker.

betaling.dk skal kun bruge kortoplysninger + beløb.

Tak for svar.