Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 13:49 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

sysprep bruger ikke sysprep.inf?

sysprep-filerne ligger på c:\sysprep
sysprep køre fint, og lukker også fint windows ned, hvorefter den kan startes op som en ny installeret PC.

Men den bruger ikke de oplysninger der står i sysprep.inf ??
Fx. kommer den og spørge om produkt key, selvom den står i sysprep.inf
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2002 - 14:07 #1
Hvordan ser din sysprep.inf ud?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2002 - 14:09 #2
Avatar billede sekam Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:13 #3
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 14:18 #4
john stigers> sysprep.inf er laver med setupmgr.exe, så den skulle være go' nok.. eller ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2002 - 14:41 #5
ja det skulle den - men vil egentlig gerne vide hvordan den ser ud. Kan du ikke lige copy & paste den herind? Husk bare at maskere din cd-key ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2002 - 14:42 #6
Det kunne jo være at din cd-key bare stod forkert sted - den skal jo skrives ind manuelt så vidt jeg husker....
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 14:53 #7
john stigers> cd-key'en er sat ind, ved hjælp af setupmgr :o)
Pc'en står på arbejde, så kan først paste den på mandag
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 07:58 #8
john stigers> her er den :o)

;SetupMgrTag
[Unattended]
    OemSkipEula=Yes

[GuiUnattended]
    AdminPassword=xxxxxxxx
    EncryptedAdminPassword=Yes
    AutoLogon=Yes
    AutoLogonCount=1
    OEMSkipRegional=1
    OEMDuplicatorstring="Test version nr. 1"
    TimeZone=105
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
    FullName="IT"
    OrgName="Firma"
    ComputerName=*

[Display]
    BitsPerPel=16
    Xresolution=800
    YResolution=600
    Vrefresh=72

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1

[SetupMgr]
    DistFolder=C:\sysprep\i386
    DistShare=whistlerdist

[Identification]
    JoinDomain=DOMAIN
    DomainAdmin=administrator
    DomainAdminPassword=xxxxxxxx
    EncryptedDomainAdminPassword=Yes
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2002 - 10:35 #9
du kan prøve at gemme sysprep.inf som winnt.sif og smide filen på en diskette og lade den sidde i mens du booter på cdrommen.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 14:23 #10
Ehh.. jamen har lavet en windows installation som passer nu, så skulle gerne bruge den.. :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2002 - 14:26 #11
dvs. du har installeret windows på normal vis?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 14:48 #12
Yeps, og tilpasset den, installeret Office osv
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2002 - 16:38 #13
ok - så skal du bare lukke dit spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 16:41 #14
john stigers> lukke? hvorfor det? mangler stadig svar på hvorfor den ik' bruger de oplysninger i min sysprep.inf
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2002 - 16:51 #15
mrtux> hvis du gør som skrevet 28/10-2002 10:35:39 er jeg sikker på det virker.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 08:18 #16
john stigers> jamen, jeg skal jo bruge den installation jeg har lavet på PC'en.
Ellers kunne jeg havde lavet det andet fra starten af...
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 09:03 #17
Nå, jeg prøver på et senere tidspunkt
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2002 - 09:12 #18
Hvorfor spørger du så når du ikke er klar til at teste det der bliver foreslået???
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 09:14 #19
john stigers> jeg var klar til det, men det du forslog kan jeg ik' bruge, den skal bruge den installation på harddisken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2002 - 09:16 #20
Det er jo samme resultat :)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 09:23 #21
john stigers> øhh, nej. Installationen fra harddisk, har Office, og netværket er sat rigtig op til vores netværk.
Hvis man bruge Cd'en, bliver det jo "bare" en WinXP installation..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2002 - 12:44 #22
ok - det skriver du jo absolut intet om - så er det svært at give den rigtige løsning, ikke sandt?

Husk at skrive det der er relevant for spørgsmålet :)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 18:45 #23
Skrev det godt nok ik' i spørgsmålet.. men skrev det da d. 28/10 14:23:40 & 14:48:46
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2002 - 18:55 #24
jeg spurgte om havde INSTALLERET windows - ikke om office var blevet implementeret i installationen.

du svarede også ja, og tilpasset og installeret office.

dvs. windows installeret - office installeret - intet nævnt om en office-installation der var implementeret i installationen :)

Men du kan gøre det meget nemmere med et ghost/image program
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 18:58 #25
Så havde vi misforstået hinanden

Og nej, jeg kan ikke bruge ghost-program, uden sysprep, da det skal bruges på mange Pc'er på et netværk med domaine
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2002 - 19:19 #26
ok :)
Avatar billede kph2000 Nybegynder
15. februar 2003 - 14:33 #27
Hej Mrtux
Jeg har selv haft samme problem, for at kører syspreb med brug af inf fil gøres følgende :
Jeg kan forstå du har lavet den inf. fil. Så det du mangler er at skrive i "run" "c:\sysprep\sysprep.exe /quiet" når programmet starter op sæt hak i "minisetup" og vælg "shutdown" derefter vælges "reseal"

Mvh Karsten