Avatar billede gigabooster Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:12 Der er 3 kommentarer

Updater forkert

Hej jer,
Problemet er at når filen opdaterer i databasen, ganger den det tal man vil lægge til med 4 eller 2, og prøver man med et negativt tal bliver det ganget med 2 inden det bliver lagt til..
Hvad er det lige der sker??

<head>
    <title>Redigeret bødekasse</title>
    <LINK Rel=STYLESHEET HREF="sshh.css" TYPE"text/css">

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../../Håndbold/style.css">
</head>

    <body bgcolor="#0099FF">

<BR><BR>

<%
Dim sb
sb=Cint(Request.Form("sbeloeb"))
Response.write(sb)

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("bkasse.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"
Conn.Open DSN
Response.write(Request.Form("sbeloeb"))
Response.write(Request.Form("tbeloeb"))

strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.boede= boede+\"&sb&\" WHERE (((kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller1")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller2")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller3")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller4")&"') AND ((kasse.status) LIKE 's')) ;"
Conn.Execute(strSQL)

If Request.Form("tbeloeb") <> 0 Then
strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.boede= boede+'"&Request.Form("tbeloeb")&"' WHERE kasse.status LIKE 't';"
End If
Conn.Execute(strSQL)

If Request.Form("sbeloeb") > 0 Then
  strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.antalkampe= antalkampe+'1' WHERE (((kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller1")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller2")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller3")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller4")&"') AND ((kasse.status) LIKE 's'));"
End If
Conn.Execute(strSQL)

If Request.Form("tbeloeb") > 0 Then
  strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.antalkampe= antalkampe+'1' WHERE ((kasse.status) LIKE 't');"
End IF
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
'Response.Redirect("regbkasse.asp")
%>
Avatar billede neteffect Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:58 #1
\"&sb&\ i første query bør være boede+" & sb & " WHERE

Fjern ' omkring 1: antalkampe+1 WHERE  (2 steder)

Modigt at have "å" i et stinavn.
Avatar billede gigabooster Nybegynder
26. oktober 2002 - 01:03 #2
Nope, desværre det var ikke det...
et positivt tal i sbeloeb eller tbeloeb bliver ganget med 2 eller 4 inden det bliver lagt til.
Et negativt tal bliver ganget med 3 inden det bliver lagt til???
Jeg fatter nada.

redigeret kode:
<head>
    <title>Redigeret bødekasse</title>
</head>

    <body bgcolor="#0099FF">

<BR><BR>

<%
Dim sb
sb=Cint(Request.Form("sbeloeb"))
Response.write(sb)
'Request.Form("sbeloeb")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../../db/bkasse.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"
Conn.Open DSN

strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.boede= boede+" & sb & " WHERE (((kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller1")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller2")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller3")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller4")&"') AND ((kasse.status) LIKE 's')) ;"
Conn.Execute(strSQL)

If Request.Form("tbeloeb") <> 0 Then
strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.boede= boede+'"&Request.Form("tbeloeb")&"' WHERE kasse.status LIKE 't';"
End If
Conn.Execute(strSQL)

If Request.Form("sbeloeb") > 0 Then
  strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.antalkampe= antalkampe+1 WHERE (((kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller1")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller2")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller3")&"' AND (kasse.nummer) NOT LIKE '"&Request.Form("spiller4")&"') AND ((kasse.status) LIKE 's'));"
End If
Conn.Execute(strSQL)

If Request.Form("tbeloeb") > 0 Then
  strSQL = "UPDATE kasse SET kasse.antalkampe= antalkampe+1 WHERE ((kasse.status) LIKE 't');"
End IF
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Avatar billede gigabooster Nybegynder
26. oktober 2002 - 01:44 #3
Hvis det er ligger den på www.tune1.dk --> bødekasse --> nederst på siden hedder linket redigering --> brugernavn thomas password thomas --> her kan man indtaste beløb OK --> viser hvilke værdier filen sender til databasen --> tryk tilbage og opdater, så er det den er helt gal!!