Avatar billede sydpost Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af BIOS

Håber I kan hjælpe mig med at finde en fil.

Jeg fil gerne opdatere min BIOS. Jeg har ladet mig fortælle, at det der skal bruges for at identificere den nuværene version er BIOS-stringen, der står i bunden af skærmen ved opstart. I dette tilfælde står der:

7/19/1999-i440BX-8671-2A69KG0EC-00

Det er en Award Modular Bios.

Det jeg gerne vil have hjælp til er hvor på nettet jeg kan downloade en BIOS opdatering til ovenstående. Håber I kan være hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 10:02 #1
Umiddelbart ville jeg tro at det var et GigaByte GA-6BXE bundkort, men det er lidt svært at være helt sikker.

Har du ikke mere info?
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2002 - 10:11 #2
Holder også på det er et Gigabyte GA-6BXE (ud fra denne side: http://y2k.nstl.com/html/Giga_Byte_y2k_compliant.html)

Nyeste BIOS er denne: http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/beta/6bxe_f3a.zip

Universal Flash Utility ver. 8.60 (Suitable for AWARD and AMI BIOS):
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/flash860.zip

Snowball
Avatar billede jefa Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:13 #3
Avatar billede danielg Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:59 #4
hvad er det for et bundkort
Avatar billede sydpost Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:55 #5
Hej Snowball,

Det virkede. Tak for hjælpen.

Dette er lidt pinligt, men alligvel. Det er efterhåden længe siden jeg har brugt Eksperten, så jeg kan ikke huske, hvordan jeg får givet dig pointene. Synes bare jeg plejer at kunne trykke accepter svar. Kand du ikke give mig et hint, så du kan få dine point.
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2002 - 15:07 #6
sydpost: Skrev det som en kommentar, så derfor kan du ikke give mig point før nu ;)

Snowball
Avatar billede sydpost Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:06 #7
Ahhhh, det havde jeg ikke lige bemærket :-) Nu har du så fået point :-)