Avatar billede mib33 Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:42 Der er 6 kommentarer

AVI til VCD, ell. lign

Jeg har modtaget en hjemmevideo på CD fra noget familie i USA, men hverken min PC (166 Mhz, 4 mb grafik), eller min DVD afspiller kan afspille den, kan man f.eks. lave den om til VCD som min DVD afspiller godt kan vise, jeg har adgang til en kraftigere PC (med brænder) på mit arbejde, og der kan jeg godt se den, men det hjælper jo ikke kone og børn derhjemme som også gerne vil se den.
Kan nogen hjælpe mig med dette problem.
På forhånd tak.
Haster en lille smule, derfor det lidt høje pointantal ;-)
Avatar billede whatever Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:12 #1
Prøv at kigge på www.vcdhelp.com.
Avatar billede itckongen Nybegynder
25. oktober 2002 - 08:49 #2
Du skal bruge en compressor der hedder avi2vcd, når du først har programmet er det forholdsvis nemt, bare følg guiden :)
Du får programmet på http://www.divx-digest.com/software/avi2vcd.html
Håber du kan bruge det.
Avatar billede henninga Novice
26. oktober 2002 - 17:54 #3
Du kan benytte et videoredigeringsprogram som kan gemme i MPEG format, som anvendes på Video-CD.
Nu skriver du ikke hvilket format hjemmevideoen har, men prøv eventuelt med programmet Ulead Movie Factory fra http://www.ulead.com  Det kan lave mange forskellige formater om til både VCD, SVCD og DVD.
Du kan downloade en gratis prøveversion der.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 23:28 #4
Hvilket format er din hjemmevideo i?
AVI, MPEG, VOB (DVD), MOV???

Prøv at starte med TMPGEnc ( www.tmpgenc.net )...

Lad være med at bruge den guide der starter automatisk op, den er enormt ringe!!!

Hvis det er MPEG kan du også forsøge dig med FlaskMPEG ( www.flaskmpeg.net ), den skulle også være rimelig let at gå til...

Den sidste (og efter min mening, bedste) er VirtualDub, men den kan kun konvertere til AVI, hvilket du jo ikke kan se på en normal DVD-afspiller... Dog kan den af og til være meget god hvis der er problemer med at åbne filen i TMPGEnc! ;)

God fornøjelse og held og lykke! ;)

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 23:43 #5
Ummm, jaaah, det er virkelig flot af mig...

Sådan går det åbenbart når man kun kigger på billederne her på Eksperten, så forbigår overskriften ligesom! :)

Nå, men det du har brug for er TMPGEnc jeg har henvist til... www.tmpgenc.net

Hvis du har problemer med at åbne filmen kan det også være fordi du ikke har det rigtige codec...

Hent det her program:
http://www.divx-digest.com/software/gspot.html
og fortæl hvad der står under codec, så finder vi ud af noget! ;)

//hermandsen
Avatar billede henninga Novice
02. november 2002 - 02:32 #6
Og når den kommer fra USA er det NTSC og ikke PAL. Det er fjernsynsstandarden de har derovre.
D.v.s. du skal have den ind på PC via et redigeringskort som kan klare NTSC, lave den om til PAL og gemme i MPEG1 (2) og brænde den på CD.
Enkelt hvis man har udstyret.
Kan f.eks benytte Premiere som kan klare begge formater og gemme i MPEG.