Avatar billede weelie Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:22 Der er 9 kommentarer

Tjek på om variabel er dim'et

Er det muligt at lave et tjek, som undersøger om en given variabel allerede er dim'et?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:29 #1
Øverst i dit script kan du angive OPTION EXPLICIT
så skal du dimme dine variabler, dimmer du en variabel 2 gange får du en runtime fejl.

//akj
Avatar billede weelie Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:32 #2
Jeg vil gerne udgå at få fejl. Jeg bruger allerede OPTION EXPLICIT.

Grunden til at jeg vil teste for om en variabel er dim'et er at jeg har en del include filer, som bruges i forskellige sammenhænge. Her vil jeg gerne se om der fx allerede er et connection object eller om jeg skal lave et :-)
Avatar billede weelie Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:32 #3
Er ikke meget for at skulle lave det med On Error Resume Next, men det er det eneste jeg selv kan komme frem til...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:35 #4
Jeg gør gerne det at hvis jeg har en include fil (misc.asp) så starter jeg alle variabler i den fil med misc_

//akj
Avatar billede weelie Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:37 #5
Det kan man gøre, men er det andet ikke muligt. Det vil være lidt mere elegant :-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:38 #6
Jeg bliver dig desværre svar skyldigt hvad det angår.

//akj
Avatar billede weelie Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:39 #7
Ok, så må jeg håbe at der er andre, som har nogle ideer, men tak for indsatsen :-)
Avatar billede excession Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:59 #8
du kunne måske bruge isEmpty() eller isNull() på variablen ?
Avatar billede weelie Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:11 #9
Nope, won't work :-( Variable is undefined