Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 00:12 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Tids zoner

Jeg var inde og poste, et på ting på usenet, og der fant jeg så ud af at jeg ca var 12 timer forand dansk tid, så jeg lavede en rdate ftp.sunsite.dk -s med det resultat at klokken, på min maskine nu er 18.09

Jeg går du fra det er tids zonen jeg så ikke har instellet rigtigt. Hvordan retter jeg op på det??
Avatar billede tuxi Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:28 #1
Brug programmet \"linuxconf\" til at ændre tidszonen i!

Den skulle ligge nederst i programmet. Bruger du RedHat burde du også kunne bruge programmet \"setup\" til at ændre den i.

Husk at logge ind med \"su - root\" inden at du starter setup...ellers kan den ikke finde det!
Avatar billede svindler Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:01 #2
Hvis ikke du har eller ønsker at bruge linuxconf er kommandoen:
\"ln -sf /usr/lib/zoneinfo/Europe/Copenhagen /etc/localtime\"

Kilde:
http://sunsite.auc.dk/ldp/HOWTO/Danish-HOWTO-4.html#ss4.1
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:09 #3
Jeg har linuxconf. Havde bare ikke regnet med det var så nemt igen.

Så lige et andet spm. efter jeg havde rdate ftp.sunsite.dk -s gik x11 fuldstændig ned. Faktisk gik linux ned. Jeg kunde ikke logge ind på nogen fa de tty consoler, og reboote computeren. Kan det have noget, med at jeg ændrede tids instillingerne?
Avatar billede scz Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:21 #4
det ved jeg ikke, men når jeg bruger rdate -s sunsite.auc.dk ( hvis jeg er i X ) så passer mit ur i console mode men ikke i X, ved ikke om det er en lille bug eller noget i den stil.
Avatar billede scz Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:22 #5
meeen jeg synes lige at du skal give nogle point til tuxi/svindler for deres svar på dit spm. :)
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:49 #6
scz>>Det gør det, hvis du dbl clicker på tiden, i x11 og trykker ok.
Jeg vil nu gerne lige have mulighed for at afprøve de forskellige forslag, enden jeg giver point ud!!
Avatar billede scz Nybegynder
03. oktober 2000 - 11:00 #7
hmmm ja men det kan jo ikke være rigtig at man selv skal dbl clicke på uret, før at det er uptodate...
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 11:07 #8
Who knows.. Maby Microsoft is behind it all ;-)
Avatar billede scz Nybegynder
03. oktober 2000 - 11:10 #9
hehe, hmmm det er ikke winlinux jeg bruger :)))))
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 11:18 #10
Heller ikke mig!! Køre på en ren ext2 partion
Avatar billede scz Nybegynder
03. oktober 2000 - 11:27 #11
yep...

men jeg håber ikke at M$ for gang i deres salg af WinLinux...så vil der opstå alt for mange probs for os real linux user ;)
Avatar billede gozar Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:43 #12
Udelmilbart, ser det ud til at virke.. Datoen, bliver vist korekt både på selve maskinen, og i news groups..

Der er flere pints at hente her ang. php4 på apache http://www.eksperten.dk/spm/27298