Avatar billede damian666 Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2000. Respond to requests for a read receipt

Jeg har OL2000 inst på en W2k. Jeg bruger MS Exchange server på en C/W installation. Jeg ved godt at de siger, at exchange altid vil sende et response på læste mails - men det må kunne fjernes, så afsenderen ikke kan se at jeg har haft læst hans mail. Jeg vil ikke have at previewpane er åbent. Håber at nogen kender en løsning....
Avatar billede jimse Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:52 #1
Preview slår du fra i vis/autoindhold eller indholdsrude.
Med hensyn til response på læste mail er jeg blank.
Avatar billede jimse Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:59 #2
Response er der en spinkel mulighed for at ændre på i funktioner/indstillinger/E-mail-indstillinger/registreringsindstillinger.
Men det kræver du har rettigheder til det, ellers er det på serveren det skal ændres.
Avatar billede damian666 Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:02 #3
Jeg vil ikke have preview pane åbent. Man kan snyde og læse sine mails uden at sende svar ved at se dem i preview pane. Men det er ikke den løsning jeg leder efter. Hvis man eks. har en hotmail og bruger OL2000 til at administrere den med, så kan man i tools-options-mail options-track options vælge mellem always/never send response. Det kan man ikke umiddelbart når man bruger MS exchange server. Det er måske i Regbasen der skal ændres men jeg ved ikke helt hvor/hvordan man gør...
Avatar billede damian666 Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:09 #4
Er det virkelig eneste mulighed? Jeg har desværre ikke rettigheder på Exchangeserveren
Avatar billede mile Juniormester
28. oktober 2002 - 08:22 #5
Jeg mener ikke at man kan indstille det på en 2000, men man kan på en XP. MEN - hvis der er en mail, hvor du ikke vil signalere at du har læst den, kan du trække mailen ud på skrivebordet, så vil der ikke afsendes læst-bekræftelse.
Avatar billede damian666 Nybegynder
15. januar 2003 - 07:19 #6
Det var lige hvad jeg ledte efter. Alle point er fuldt fortjente
Avatar billede mile Juniormester
15. januar 2003 - 08:42 #7
Takker.