Avatar billede Tech1000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Tastetur/mus virker ikke i windows...

Jeg har købt trådløs mus og tastetur og har haft det til at virke perfekt i en uge. Men så var der lidt problemer med tasteturet og jeg fjernede så det under enhedshåndtering...
Men når jeg så nu genstarter computeren kan jeg hverken bruge musen eller tasteturet når jeg kommer ind i windows (XP).
Jeg kan heller ikke længere bruge det gamle  tastetur/mus der ikke er trådløst..
Når computeren er ved at starte op kan jeg fint benytte tasteturet, men så snart jeg kommer til windows kan jeg altså hverken bruge mus eller tastetur...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:20 #1
har du prøvet og skifte kanal med den lille knap der er under tastaruret,mus,samt den lille boks
Avatar billede Tech1000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:22 #2
Ja - men det skulle vel ikke have noget at sig når det har virket perfekt indtil i dag ?
Desuden virker tasteturet der ikke er trådløst heller ikke...
Avatar billede themustangman Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:22 #3
Har du installeret softwaren til tastaturet/musen?
Avatar billede Tech1000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:26 #4
Ja - men det skal installeres igen efter at jeg har fjernet driverne til musen/tasteturet - Problemet er bare at når jeg sætter cden i når jeg er i windows så kommer der en menu frem - Men jeg har ingen mulighed for at navigere i den pga. at hverken tastetur eller mus virker...
Avatar billede themustangman Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:28 #5
Nej det kan jeg da godt se...
Avatar billede themustangman Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:28 #6
Prøv at køre en rep. af XP
Avatar billede Tech1000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:31 #7
Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede tubber Juniormester
23. oktober 2002 - 22:35 #8
Booter på din installations CD - Der kommer på et tidspunkt hvor du skal vælge :
Ny install af WinXP - Tryk Enter
Konvetere til NTFS - Tryk C
Reparere nuværende install - Tryk R

Der trykker du R og lader den kører den install, når den er færdig rebooter du og nu skal du bare installere ALLE drivere igen.......Men al software skulle ikke være nødvendig at geninstallere.......

/Tubber
Avatar billede john0000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:15 #9
Har du prøvet at starte op i 'fejlsikret tilstand'?
Avatar billede tubber Juniormester
23. oktober 2002 - 23:19 #10
i 2k/XP hjælper fejlsikret tilstand ikke da den læser driver osv. men ikke netdriver og net services.....

Men der er self muligheden med F8 under boot (der med den sorte skærm med progressbar i bunden)......og vælge Last good hardware konfiguration.....mener det er L man skal trykke......
Avatar billede Tech1000 Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:50 #11
Jeg har nu prøvet at køre en reperation af windows xp - men efter den har indlæst driverne (stadig i dos eller ligende) skal jeg genstarte, men derefter begynder den at installere noget mere og jeg skal så vælge nogle sprogindstillinger m.m.  - Men det kan jeg ikke da tastetur og mus stadig ikke virker...
Avatar billede tubber Juniormester
24. oktober 2002 - 17:52 #12
Har du prøvet at sætte en seriel/usb mus til?
Avatar billede Tech1000 Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:27 #13
ja
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:45 #14
har du aktiveret understøttelse af usb mus/tastatur inde i biosen ?