Avatar billede nsg Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

USB virker ikke

Jeg kan ikke få hverken scanner eller printer til at virke gennem usb portene på win 2000 på min Compaq 5736.

Der er simpelthen ikke hul igennem.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede carstengp Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:30 #1
Er de slået til i bios? - (tryk F10 under opstart)
Avatar billede human Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:31 #2
Du kan starte med at tjekke om driveren til USB er installeret, er den ikke det, er det problemet.

Det kan også være kablet det ikke virker, eller andet hardware, men tjek driveren. Og er den installeret, så prøb opdater den eller slet og geninstaller. :o)

// Human
Avatar billede human Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:32 #3
ja selvfølgelig, hvis det er onboard USB skal de slås til i BIOS. under Onboard BISO hedder menu punktet nok.

// Human
Avatar billede kane Juniormester
23. oktober 2002 - 19:32 #4
som carstebqp siger.............check din bios, usb er default slået fra på de fleste bundkort.
Avatar billede kane Juniormester
23. oktober 2002 - 19:33 #5
ja nu også human..........lol
Avatar billede human Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:33 #6
^^ ;o)
Avatar billede nsg Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:36 #7
Rigtigt gode ideer. Jeg har nu den lilole srarte op i BIOS, men hvor kan man se om de er slået til? Det bnærmeste jeg kommer er en IRQ adresse?
Avatar billede nsg Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:40 #8
Okay, må hellere ramme tasterne rigtigt. Det er ikke den store viden der plager mig på dette område, men skal man installere en USB driver for hvert produkt? Når nu scanneren er med USB, ligger driveren vel i set'up filen på softwaren til Scanner?
Avatar billede carstengp Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:46 #9
Når du kobler en enhed til, skal windows fortælle dig, at der er fundet nyt hardware. Hvis dette ikke sker, må du gå ind i kontrolpanelet under system/hardware/enhedshåndtering og se om USB-portene er installeret. Hvis de ikke er det, er de højst sandsynligt ikke aktiveret
Avatar billede carstengp Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:47 #10
Det er desuden KUN software du skal installere (drivere), når du kobler ny hardware til
Avatar billede nsg Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:19 #11
Der er intet punkt som hedder unboard Bios, så jeg ved ikke om det er unboard USB, men i enhedshååndteringen er der eneste sted hvor der står noget med USB, et overpunkt med navnet: Universal Serial Bus Controllers

Og herunder er der to linier med  Titlen Unsupported VIA USB Universal Host Controller, men deres egenskaber siger at der ikk eer nogen konflikt. Kablet fejler ikke noget. Em kollega har lige lånt Scanneren.

Hvis I har tålmod kunne det være dejligst med lidt hjælp.

:-)

Nsg
n linie med udtrykket
Avatar billede kane Juniormester
23. oktober 2002 - 21:12 #12
hmmm ok..........under bios i pci config, kig efter USB funktion.
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. oktober 2002 - 21:13 #13
det kunne lyde, som om du skulle installere en driver til din usbcontroller som du har på bundkortet
Fulgte der ikke nogen skiver med til puteren, da du købte deN ?
Avatar billede carstengp Nybegynder
23. oktober 2002 - 21:29 #14
Jeg har hentet PDF-manualen for 5700-serien. Der står slet ikke noget om USB i manualen. Mon det kunne være tilfældet, at USB-portene slet ikke kan bruges?

Jeg har også prøvet at se, hvilke drivere man kan downloade til 5736. Der er heller ikke nogen drivere til USB.

Så det er lidt sært godt nok *S*
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 2002 - 06:36 #15
carstenqp> Jeg havde også en IBM på arbejdet, hvor der sad 2 USB porte. Men den var fra før de fandt ud af en egentlig standard - så der kunne jeg heller ikke bruge USB. Ved bare ikke hvor gammel en Compaq 5736 er.
Avatar billede nsg Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:20 #16
Compaq'en er ca 3½ år gammel, og det er selvfølgelig en del, men USB har virket med 98 som den kom med i sin tid!
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:12 #17
har du været inde i enhedshåndtering og se om der er USB-enheder?
Avatar billede nsg Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:27 #18
Carstenqp> jo, var det ikke hvor der stod usb controller? Men jeg kan ikke se hverken printer eller scanner. Tværom, siger den direkte at de ikke findes.
Skal jeg bare smide pc'en ud.......
Avatar billede kane Juniormester
24. oktober 2002 - 16:33 #19
heheh rolig nu.

Du kan jo købe en USB controller, det kan jo godt tænkes at den der sidder på dit MB er brændt af.

har du ikke en cd med til dit MB, der må da være en driver til USB'en.

prøv at installere den igen.