Avatar billede thenerd Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:10 Der er 9 kommentarer

Office2000 installations problemer

Jeg er ejer af en original version af Office2000. Mit styresystem er Windows2000.

Jeg prøvede her idag at installere Office2000, og efter at have indtastet min CD-key og destination, ser jeg den påbegynder installation, hvor den herefter skriver der ikke er nok diskplads. Her har vi så problemet, da jeg har ca. 8000 MB fri på C-drevet, og 3000 MB på D-drevet! Under selve forløbet med installationsolysninger viser den også at der ingen problemer er med diskplads.

jeg kiggede derfor ingenfor på Microsoft's hjemmeside, hvor jeg finder et overskrift de rindebærer dette problem. Deres løsning er at installere den IE version (5.0) som ligger på selve Office2000 CD'en. Dette vil den ikke, da den skriver jeg allerede HAR en nyere version (Den som fulgte med Windows2000)...

Dvs. Microsoft's problem-løsning hjalp ikke... Derfor ville jeg bare høre om nogen af jer andre har haft samme problem og fået det løst.. Kan være det kræver en speciel opdatering eller noget.. Jeg har prøvet med en enkelt eller to Office 2000 opdatering, men uden rigtigt held!

Dette problem haster lidt, da jeg har en rapport der skal startes på i aften, derfor giver jeg lidt gode point :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:14 #1
Kunne du ikke afinstallere din nuværende IE, installere den fra CD'en og dernæst opdatere IE.. Lige umiddelbart lyder det som en mulig løsning i mine øre:-)
Avatar billede thenerd Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:22 #2
okay jeg gjorde før som følgende:
Ind i Tilføj/Fjern windows komponenter, fjernede krydset i "Internet Explorer".. Jeg prøvede Office2000 igen, men med akkurat samme fejl som før..

Problemet i dette her er så om jeg har fjernet det rigtige.. Eller om der ligger mere bag :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:23 #3
Jeg gik engang ind i Tilføj/Fjern programmer og markerede IE og trykkede fjern. Det virkede. Sidder også på en win2000
Avatar billede thenerd Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:27 #4
Ja, IE forsvandt da også, ingen ikoner eller noget på skrivebordet som før, men det hjalp ligevidt, jeg kunne stadig ikke installere Office2000, og det var samme fejl som før...
23. oktober 2002 - 19:41 #5
For at løse det akutte problem kunne du prøve at installere på det andet drev.
Avatar billede myggi Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:43 #6
Jeg der dette problem ofte:

Fjern alt unødvendigt i miljøvariabler...

eller rebuild pc'en
Avatar billede thenerd Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:43 #7
Har et C, og et D-drev, har prøvet på begge af dem... og forskellige mapper, stadig med samme resultat!
Avatar billede myggi Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:47 #8
Eller brug regedt32 og fjern alt vedr. Off.2000
Avatar billede jkrons Professor
24. oktober 2002 - 13:01 #9
Jeg har selv oplevet det samme en enkelt gang. Da viste det sig - trods fejlmeddelelsens ordlyd - at være fordi der ikke var RAM nok!