Avatar billede bosco Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kun klient ??

Hej! jeg sidder med en masse 486 33 Mhz maskiner, de skal bruges til internet maskiner på en skole. Men det er ikke det fede pis at køre 95 eller andet på dem, så 2000 Terminal server er løsningne vi har valgt. Men jeg ville høre om jeg ikke kunne undgå at installere et OS f.eks WIN 3,11 altså istedet bare lave så den booter op i klienten. Så de der møg unger ikke har det helt store de kan ødelægge. Tro mig der er mange timers arbejde med ghost på en skole :o)

-Max
Avatar billede bosco Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:10 #1
er der ingen der kan svare? jeg kan godt give flere point hvis det er det :o)

-Max
Avatar billede bosco Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:37 #2
lukket!
Avatar billede mkn74 Nybegynder
02. december 2002 - 17:01 #3
Man kan få nogen EPROM chips der kan boote op så server kan tage fat, de er gratis, men du skal selv finde nogen der kan brænde dem og netkortene skal have en slot til dem http://netboot.sourceforge.net/english/introduction.html-

Citrix har hvis også et bootup system, det koster vist omkring 1800 kr per maskine. http://www.citrix.dk/education/default.asp

Og der findes også en linux løsning. http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/tynde-klienter.html

Håber det hjælper
Avatar billede caspers Nybegynder
17. januar 2003 - 23:08 #4
Vi bruger nogle små helt lydløse maskiner (533MHz fra VIA) til ca. 1700Kr, der kan boot via nettet og er meget fine terminaler. Ikke mindst... de bruger kun 17W
Avatar billede bosco Nybegynder
18. januar 2003 - 17:34 #5
-> Caspers
Det vi skal bruge er ikke en ny klient, som der står har vi nok maskiner men ikke noget OS der kan starte hurtigt op med en terminal klient. Det er for aty undgå at skulle købe nye. Men vi har tunet en DOS 6,2 og fået en ICA kleint til at køre på den. Men jeg vil til at kigge på om jeg ikke kan få en alm. 2000 TS kliet til at køre på det også.

-Max