Avatar billede gullov Nybegynder
19. marts 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MySQL

Jeg har nogle problemer med min mySQL server. Når jeg får lidt heavy load (20-25 querys i sekundet) går mySQL i spåner. Det virker som om den ikke vil lukke connections til databasen. Det sker herefter det, at mysqld processen bruger alle systemressourcer, og hele maskinen bliver ustabil.
Avatar billede havmand Nybegynder
30. april 1999 - 16:11 #1
Bruger du transaktioner til dine queries ?
Avatar billede kan Nybegynder
06. maj 1999 - 16:12 #2
Køb en Oracle
Avatar billede tld Nybegynder
10. maj 1999 - 10:49 #3
Prøv at åbne op for flere filehandles på din Unix og/eller ændre lidt i startup optionerne til mysqld.

Det hjælper tit at give den mere buffer og max_connections.

Kig på
http://www.mysql.org/Manual_chapter/manual_Performance.html#Performance
Avatar billede gullov Nybegynder
17. maj 1999 - 08:52 #4
Det har jeg desværre prøvet! :-(
Avatar billede tld Nybegynder
17. maj 1999 - 10:20 #5
Også at rette i filehandle variablen for kernen og rekompilere den?
Avatar billede gullov Nybegynder
17. maj 1999 - 10:54 #6
Jeps ... Også det! Jeg tror det et problem i FreeBSD kernen ... :P
Jeg vil gøre et forsøg med Solaris, og se om det gør det bedre!
Avatar billede tld Nybegynder
17. maj 1999 - 11:02 #7
Det kan evt være et problem med thread biblioteket mere end mysql/kernen

Prøv solaris eller Linux. Hvis du finder en bug, så husk at rapportere det ind til kerne/thread folkene
Avatar billede gullov Nybegynder
17. maj 1999 - 11:11 #8
Har du nogle erfaringer med Solaris? Jeg har lige modtaget et par CD'ere fra SUN her den anden dag, og er meget spændt på at se hvordn den kører! :-)
Avatar billede tld Nybegynder
17. maj 1999 - 11:38 #9
Tak for pointene :-)

Nej, jeg har ikke personlig erfaring med Solaris. Jeg er mere en Linux mand. Men "rygterne" ude i byen siger det er langsomt men stabilt. Men som sagt ingen erfaringer på egen hånd.

Jeg har dog en dual p-ii med RedHat Linux og den flyver derudaf. Mysql threader og har ingen problemer med load.

Hvis du ikke allerede er på den, så er MySQL's maillist ganske god og hjælpsom. Hvis du får fingre i et arkiv, så mener jeg at for ca. 2-3 uger siden var en diskution om forskellige OS'er til MySQL og deres performance. Du kan finde maillist adressen på www.mysql.org

Held og lykke! Og hvis du får erfaringer med Solaris (pos el neg) så smid lige et par linier!
Avatar billede long Nybegynder
15. juli 1999 - 13:55 #10
Var det mySQL der var problemet eller styresystemet ?
Avatar billede gullov Nybegynder
15. juli 1999 - 18:58 #11
Det ved jeg faktisk ikke ... Grunden til at det gik galt var, at den ikke 'lagde connections på' ... Derved var der pludselig mange connections (=mange threads) til databasen. Jeg har efterfølgende sat idletimeout på connections ned fra 8 timer til 1 minut (hvilket er riiigeligt) og nu spiller det bare.... :-)