Avatar billede e.p. Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

"Upperfilters" ( Type: "REG_MULTI_SZ" - Data: "PartMgr" )

I juli måned forsvandt begge mine CD-ROM drev, og jeg oprettede spørgsmålet her: http://www.eksperten.dk/spm/234703
hvor jeg blev anbefalet at slette 'Upperfilters' og/eller 'Lowerfilters' i HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
og jeg fik mine CD-ROM drev tilbage :-)

Jeg er ved at hjælpe en anden som har købt en Hp Omnibook 6000 PIII-650Mzh (brugt) hvor CD-ROM drevet er væk

Han har prøvet at lede i registringsbasen efter det, men under
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\" findes der ikke nogen "Class" mappe !!!

Men han kan derimod godt finde "Upperfilters" ( Type: "REG_MULTI_SZ" - Data: "PartMgr" ) Under:
"HKEY_LOCAL_MASCHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\CONTROL\CLASS\{4D36E967-E325-11C E-BFC1-08002BE10318}

Er det noget han skal begynde at rode med (slette) ????
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:12 #1
Ja han kan bare lave en backop af regedit inden eller lave et systemgendanelse punkt inden.
Avatar billede strarup Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:18 #2
Hej Resten,

tja... det ska' lige siges vedkomne ikke har et diskette drev... og at "PartMgr" hører til "Partition Manageren"... så hvis den ryger er der jo ikke meget håb for at få den bærbare op og kører igen... :-)

mvh.

Strarup
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:04 #3
Hvis du vil starte værktøjet Systemgendannelse, når du ikke kan starte din Windows XP-baserede computer i normal eller fejlsikret tilstand, skal du midlertidigt ændre Windows Shell fra Explorer.exe til Progman.exe:

Start computeren i fejlsikret tilstand ved hjælp af kommandoprompten.

BEMÆRK: Du skal logge på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Skriv regedit ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER.

Få vist følgende registreringsdatabasenøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Højreklik i højre rude på Shell, og klik derefter på Rediger.

Ret posten Explorer.exe til Progman.exe, og klik på OK.

Klik på Afslut i menuen Filer.

Skriv shutdown -r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren.

Log på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Når Programstyring starter, skal du klikke på Kør i menuen Filer, skrive c:\windows\system32\restore\rstrui.exe og derefter trykke på ENTER.

Følg instruktionerne på skærm for at begynde at gendanne computeren til en tidligere funktionsdygtig tilstand.
Avatar billede strarup Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:19 #4
Hej Resten,

yup... men hva' hjælper det, hvis partitionen smadres eller ikke ka' loades pga. driverfilteret er slettet til Partition Manageren... og det hele forsvinder, og du ingen mulighed har for at komme i kontakt med den bærbare computer, fordi der ikke er et diskkette drev så man evt. ku' rede den, ad den vej...

for hvis du ikke ka' komme i kontakt med computeren, fordi partitionen er blevet slettet eller ikke ka' indlæses under boot, ka' man jo heller ikke gøre det du foreslår...

mvh.

Strarup
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:30 #5
:-)

Jeg lytter godtt og grundig på sidelinien, men jeg har nok et par andre løsninger....

men jeg glæder mig dog til restens svar :-)
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:39 #6
Hvis du har et cdrom drev i maskinen og en cdrom med xp ja så booter du op på den og laver en repration :)
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:41 #7
Men jeg har dog også denne streng samme sted.
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:42 #8
ja....hvis CD-rom drevet er fundet.....ellers er man lidt "lost"
Avatar billede strarup Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:48 #9
Hej Resten,

problemet er jo at CD-rom drevet ikke virker... og at computeren ikke vil ta' imod eller vise den...

så hjælper det jo heller ikke ret meget at boote op på XP-cdrommen, for at reparere den... det er lidt ligesom der problemet ligger... :-)

mvh.

Strarup
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:50 #10
Øhh sorry der tænkte jeg mig ikke lige om :-\ så der skal vi ikke pille endnu.
Men har der været easy cd creator inde på noget tidspunkt ?
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:51 #11
Hvis ikke ja så ligger fejlen et andet sted,Har du evt prøvet med et andet cdrom drev ?
Eller slette det i enhedshåndteringen for derefter at genstarte ?
Avatar billede strarup Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:06 #12
Hej Resten,

det er en bærbar computer, og hvis der ska' testes med et andet CD-rom drev ska' det først købes...

og der er ikke nogen brænder eller brændersofware installeret på den...

og CD-rommen vises slet ikke i enhedshåndteringen...

mvh.

Strarup
Avatar billede resten Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:05 #13
Har cdrom drevet været der ?
Og har du tjekket din bios om det er disabled der ?