Avatar billede markskod Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Primary Domain og Backup Domain

Hejsa alle

Vi har en pimary domain controller og en backup controller, efter et crash på den primary domain controller, har vi nu to backup controller, vilket gøre at alt virker men, vi kan ikke ændrer i security polic'n eller installer programmer der kræver admin retighedder på den Primary domain controller.
Så nu vil vi opgrader den server der var vores primary domain controller, men hvad sker der så med alle vores bruger og security polic'n og alt det der, bliver det automatisk ført med i convertringen eller bliver alt det slettet når man opgrader en backuup controller til primary controller ??

Hvis nogen kan give en beskrivelse af opgradrings forløbet ville dette også værer meget værsat!

Hvis der noget i ikke forståer skal i bare sige til :)

/Henrik
Avatar billede markskod Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:26 #1
Det skal lige siges at det er windows2000 server allesammen, men det kommer vel ag sig selv :)
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:45 #2
Du skulle uden problemer kunne "forfremme" en BDC til en PDC.
Men hvorfor har I ikke brugt W2K's version af domain control. Her er der kun domain controllere uden hiraki. Så får man ikke den slags problemer.
Kjelkvist
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2002 - 10:10 #3
Jeg vil anbefale følgende:

Først fjerner du den gamle pdc fra nettet
Dernæst promoter du den gamle bdc til pdc. Læs her http://www.svein.dk/Windows2000/Migration/opgradering_eller_ny_installatio.asp
Så køre du den gamle pdc op som bdc, helst med en total ny installation
Herefter slukker du den gamle bdc og promoter den gamle pdc til ny pdc.
Til sidst køre du den gamle bdc op som bdc.

Denne lidt besværlige måde vil spare dig for en masse problemer omkring det at få lov til at promote når den gamle pdc stadig er i nettet. Hvis du ikke gør det på denne måde risikere du at bruge længere tid på at løse alle mulige problemer
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:09 #4
pdc-bdc har ikke noget med win2000 at gøre, men der findes en pdc-emulator, så jeg ved ikke hvad du snakker om. Men vist det er nt4 så gør som bufferzone siger, det virker!!!!!!!
Avatar billede markskod Nybegynder
08. november 2002 - 10:30 #5
hmm spørgsmål lukket
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. december 2002 - 20:01 #6
200 til dig selv, det var vel nok pænt af dig