Avatar billede dar Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Genstarter ved shutdown?

Det er ca. 2 uger siden jeg installerede win2k og det har fungeret upåklageligt, men efter jeg har skiftet kabinet har maskinen genstartet hver gang jeg vil lukke.
Konfig:

cpu: K6-2
mb: FIC pa-2013
award bios
netkort: realtek rtl8139 fast ethernet pci
grafik: banshee
lyd: sb16
NYT kabinet: AOpen hx45
gl kabinet: Nordisk computer noname shit

Nogen forslag til hvad #&% der kan være galt?
Avatar billede stig3 Mester
02. oktober 2000 - 15:32 #1
Min gjorde det samme for nogle år siden med win95. Jeg bed i det sure æble og geninstallerede, men det er vel netop det du ikke vil høre.
Avatar billede dar Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:47 #2
Jamen før jeg skiftede kabinet funkede det fint. Og jeg har ikke pillet ved andet end kabinettet. Det er det jeg synes er wierd.
Avatar billede victor44 Nybegynder
02. oktober 2000 - 16:43 #3
Hvad med strømforsyningen ?
Den er sikkert også ny. Hvis du har skiftet til en ATX strømforsyning kan det være årsagen.
Jeg har tit set fejlen på NT maskiner hvor der er lagt en ny service pack på. Der er producentens hal.dll overskrevet og power management virker ikke mere. Så er det bare om at installere en ny Power Man.
Hvis du har skiftet powersuply kan det være at den opfører sig anderledes end den gamle.
Eller har du opdateret med en service pack ?
Prøv at lukke med <ctrl alt del> og vælg shutdown, hvis det virker så er du på rettet spor.
Avatar billede oleprds Nybegynder
02. oktober 2000 - 18:02 #4
En hurtig løsning er:
Højreklik My Computer
Vælg Prorerties
Advanced
Startup and Recovery
Uncheck Automatically Reboot
:-)
Ole
Avatar billede alexj Nybegynder
03. oktober 2000 - 11:08 #5
>>dar
Hvis du har prøvet \"oleprds\" løsning vil du så ikke lige skrive om det virkede?
Jeg havde også sammen problem, men valgte at geninstallere, da ikke viste bedere.
Avatar billede dar Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:41 #6
ole>> Det virker ikke.

Nu skal jeg heller ikke kunne sige om det er almindelig procedure under en genstart at der bliver slukket for alt (og jeg mener alt!) undtaget diverse lysdioder.
Avatar billede dar Nybegynder
04. oktober 2000 - 17:55 #7
vitor>> Det er win2000 vi taler om - ikke NT. Derfor tér Ctrl+Alt+Del+Luk og Luk computeren sig helt ens.
Avatar billede dar Nybegynder
04. oktober 2000 - 17:55 #8
UPS!
vitor = victor
Avatar billede reap Nybegynder
10. oktober 2000 - 04:14 #9
Prøv ControPanel-Power Options-APM
Der kan styring af atx-strømforsyningen slås til og fra. Enable Advanced Power Management support!
Avatar billede dar Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:03 #10
Jeg har sguda prøvet, både at slå det fra og, til, ligesom en masse andre ting. Helt dement er jeg jo heller ikke.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. november 2000 - 22:01 #11
Jeg tror at du skal ind i enhedshåndteringen og slette noget med strømforsyning... (har dog ikke kigget, da jeg ikke sidder med en Win2k maskine her)
Avatar billede savle Nybegynder
12. november 2000 - 22:27 #12
Hej Dar.
Prøv i registeringsdatabasen,find nøgle der hedder (\"Shutdown\") under HKEY-LOCAL-MACHINE,+ System + Current ControlSet+ Control, set værdien på (Shutdown) til 0.
mvh.Savle.
Avatar billede dar Nybegynder
13. januar 2001 - 12:06 #13
Da jeg hverken har fået løst det eller et svar der \'virker\' tager jeg altså pointene til mig igen.