Avatar billede imjustme Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:28 Der er 14 kommentarer

XP-KEY

Hejsa, hvordan "ændrer" jeg min windows XP CD key, hvis jeg har 3 licenser, og ved en fejl er kommet til at putte den samme ind på 2 pcer, så jeg har 2 af de samme i brug, og en tilbage,

Hvordan ændrer jeg sådan at mit serie nummer bliver et andet..Findes der et program eller kan man gøre det i registreringsdatabasen ?

Mvh Mig
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:30 #1
du kan vel køre en rep. på installationen - og så bruge den key du vil undervejs.

Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

(lånt af 'resten')
Avatar billede hojben Novice
22. oktober 2002 - 20:31 #2
mener jeg ikke du kan .. reinstall er vist den bedste løsning, men hvorfor ikke bare køre videre med det hvis du har sagerne i orden?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:31 #3
nej du kan godt vent kommer med et link
Avatar billede double-g Juniormester
22. oktober 2002 - 20:32 #4
How to change your Product ID in Windows XP
You could completely re-install Windows XP Professional or you can try the method below. (Please backup your system before attempting this.) This workaround is only for the corporate editions of Windows XP Professional using a compromised or illegitimate key. Windows XP Home Edition and retail versions of XP Professional are not affected by Service Pack 1. Although this procedure may work with other versions of XP, we have only tested it on the corporate edition (volume license version) of Windows XP Professional.

>>>>>>  WARNING  <<<<<<
This article contains information about modifying the registry. Before you modify the registry, make sure to back it up and make sure that you understand how to restore the registry if a problem occurs.

Backup your Registry/System State

Backup your system state by clicking Start > Run > and typing ntbackup > Click the Advanced Mode button in the Backup Utility Wizard. >Click the Backup tab, then in Click to select the check box for any drive, folder, or file that you want to back up, select the System State.
As an alternative, you can backup just the Registry by clicking Start > Run > and type in Regedit  From within the Regedit screen, right click My Computer, choose Export, name the file whatever you choose, and click Save
To change the product ID

Log in as the local Administrator
Click Start > Run > and type in Regedit
Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\wpaevents

Double-click OOBETimer
Remove the 'ca' part from the value. (Changing or deleting any of the binary values will accomplish the same effect)
Click OK and close regedit
Click Start > Run and type in: "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"
Choose the 2nd option (phone activation)
Click Change Product Key (at the bottom)
Enter your valid Corporate Product Key
Press Update and close the window
Restart your computer
Verify the change

After  the workstation restarts, click Start > Run
Type in: "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a" without the quotes.
Make sure the dialog box says 'your copy of windows is already activated'
If you performed the above steps incorrectly, or used an invalid key, your system may not be able to boot. Use the F8 key to boot to the last known good configuration and retry with a valid key.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:32 #5
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:33 #6
der er et prog der kan lave den om det fylder ikke så meget det er nemt og godt
kan ikke huske hvad det hedder men har brugt det en gang tidligere igår det kan da sendes til dig
Avatar billede resten Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:34 #7
hpdenmark-> Dette "lill" program skal du nok ikke snakke om da det er ulovligt.
Avatar billede imjustme Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:50 #8
send til michael@dichael.dk så :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:41 #9
tsktsktsk nu ryger imjustme vist...
Avatar billede konex Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:48 #10
hpdanmark -> hvorfor bruge noget ulovligt som mulighed ødelager computeren når microsoft på deres hjemmeside fortæller hvordan dette kan gøres?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328874#4
Avatar billede konex Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:49 #11
mulighed = muligvis
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:53 #12
det ved jeg ikke hvorfor man skal bruge noget ulovligt men det er nemt derfor har jeg brugt det ikke andre orsager
men hvis det er ulovligt vil jeg ikke sende det så sletter jeg det istedet
Avatar billede chries Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:36 #13
Kan ikke forstille mig at programmet er ulovlig. Den gør ikke andet end regedit, som følger standard med. Hvis programmet er ulovlig, ville ethvert program der kan tweake i reg-databsen være ulovlig.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:38 #14
lukketid?!